NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Min v50 har funkat helt utmärkt och användes senast av frugan i fredags. idag (söndag) när jag skulle hämta bilen, så gick det inte och larma av bilen, låste upp bilen manuellt och prövade starta, ingenting hände, Inga som helst lampor eller indikationer på liv, centrallås, stereo, varningsblinker eller liknande fungerade heller.
Jag har prövat följande
- Sett över säkringarna och de jag hittills kollat på ser helt ok ut.
- Har försökt ladda på batteriet med hjälp av startkablar och en annan bil, ingenting hände där heller.
- DÅ rattlåset är aktivt kan jag inte pröva och skjutstarta heller.

Vad ska jag göra?
Hej
Jag har råkat ut för en liknande incident. Jag fick bärga bilen till en Volvoverkstad där det visade sig att motorstyrenheten hade gett upp vilket kostade 13000 att byta. Turligt nog så hade jag en extra försäkring som täckte detta. Nu behöver det ju inte vara det du har drabbats av, men symptomen verkar vara liknande dina.
Hoppas det går bättre för dig.
Nu har det lösts sig.

Var tvungen och inhandla nya startkablar och lyckades därigenom ladda upp batteriet, som orsakade detta.

Rotorsaken verkar ligga någonstans i centralsystemet för bilen, då det i detta fall verkar utspela sig som följande: Ibland (väldigt sällan) när bilen larmas av, så är strålkastarna (fram) fortfarande på, utan någon speciell anledning, detta hade då på 2 dagar slukat all ström från batteriet.

Tack för svaret ovan.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)