NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Podde
Tjena!
Vill först säga att det är mitt första inlägg här på detta mycket informativa och väl lästa forum.
Jo, mitt lilla dilemma är som följer: hade nästan totalt slut på bensin och fyllde därför på från en reservdunk i plast
Som jag hade ståendes. Längst ut på själva plastslangen som du för ner i själva
Påfyllnadsröret i biltanken sitter det en liten plastmojäng för att bensinen ska rinna
Ner lugnt och fint, denna lilla plastringen lossnade och i mitt försök att få ut den lyckades
Jag trycka in den ännu mer så den försvann ner i påfyllnadsröret till tanken...
Vad tror ni om detta? Kommer jag få problem eller flyter plastbiten runt i tanken bara?
Alla tankar och synpunkter mottages tacksamt!
av Podde
Update:
Det hände väl inget konstigt direkt förutom att plastbiten nog sitter lite halvdumt någonstans
då det tar en rackarns tid och tanka... ni vet, pumpen stoppar lite då och då precis som att man är fulltankad... :roll:
av Podde
Har fortsatta problem då jag tankar att det tar jättelång tid...
Funderar på om jag vågar köra in ett rensband som man brukar rensa avlopp med och kanske putta till plastbiten så
att det går bättre att tanka... Kan jag fördärva något i röret såsom nåt filter eller något?
av Podde
Tack för era tips och råd. Hittade en sprängskiss och det är ju nån böj på röret en bit ner... Det löser väl sig som han sa som bajade i vattnet :lol:
Ska prova med rensband och se om jag kan trycka till den eller nåt.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)