NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har åtgärdat en dränerings läcka till takluckan på min s40, à-stolpen som vanligt..
Nu undrar jag om det finns något smidigare sätt än att ta ur stol och dra upp mattan samt sätta in värdefläkt över helgen..
Torrbollar? Räcker det med en vanlig avfuktare/maskin?
Är nog en del vatten under förarstolen tyvärr.. Den har tillochmed börjat rosta där under, haha!

Tankar?
Japp, det är blöt från framsidan på stolen samt hela bakre golvet under plastmattan, köpte bilen för någon månad sedan och förra ägaren sa att den har precis *börjat* läcka in vatten, har felsökt och hittade läckaget i dräneringen, men såg först nu att det rostat en hel del under stolen, så något nytt lär detta inte vara, men det lär finnas en del vatten där under, det stinker fukt i bilen samt att varje morgon är det ruggigt mycket imma i hela bilen, nästan så det droppar från framrutan haha!
Inser att jag kanske inte kommer undan med ngt mindre än att riva upp allt å torka samt ställa in värmefläkt i garage över helgen, men hade man kunnat göra det på något smidigare sätt så hade jag vart tacksam, det blir ju stol ur samt riva upp hela mattan på vänstersidan.
Att ta ur en stol är inget större problem. Det räcker nog med att lyfta stolen lite så man kan lirka ur mattan.

När bilen står i solen, kör ner rutorna lite så luftar du ur lite av fukten. Om bilen står under tak kan du oxå ha rutorna lite nere. Även när du kör så öppna rutorna lite.
Det bästa är att ta ur mattorna och tvätta dom och torka och tvätta bilen. Annars kan du hyra typ en byggavfuktare och ha den i bilen över helgen så ska du se att den drar ur några lite vatten. Dom är väldigt effektiva.
strannio skrev:Det går inte att använda en sån vanlig avfuktare man har inomhus?
Jo visst kan man det, får det bara plats så in med den bara :-)-)

De va nog mer en sån avfuktare som jag menade. Ja har ingen själv men ja vet ju att det finns.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)