NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MatsO
Jag kan definitvit inte hålla med om att en Bil med en D2 motor skulle kännas pigg oavsett växellåda.
Den motorn är för klen för att bära runt på något så stort som en V60 oavsett låda.

Hade "förmånen" att köra 40 mil landsväg med en sådan och 3 personer i bilen.
Det händer absolut ingenting när man trycker på gasen.
MatsO skrev:Jag kan definitvit inte hålla med om att en Bil med en D2 motor skulle kännas pigg oavsett växellåda.
Den motorn är för klen för att bära runt på något så stort som en V60 oavsett låda.

Fyra personer från GK:s i Ullared 40mil och överfull bil. Efter en sådan tur vet man att man INTE vill ha en D2. Detta är en V50 Classic. :-~
MatsO skrev:Jag kan definitvit inte hålla med om att en Bil med en D2 motor skulle kännas pigg oavsett växellåda.

Fick låna en hyrbil av Hertz en vecka bilen V 60 Drive måste säga att det var den sorgligaste bilen jag kört hann med 120 mil med den, trött motor, hög bränsleförbrukning och väghållningen mycket sämre än min S 40, men vill man totalt döda glädjen med bilkörning köp då en miljöbil.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)