- mån 12 aug 2013, 14:35
Jag och min sambo köpte en V50 1,6D -06 som bara hade gått 7200 mil i tron att det var smart eftersom det var så långt kvar till 12000 mil och partikelfilterbyte. När jag senast pratade med Bilia säger de 12000 eller var 6:e service. Jag har aldrig sett eller hört det innan, stämmer detta?
Till saken hör att jag ringde Bilia för att diskutera förbrukningen som tillfälligt kan stiga när jag kör. Det låter precis som tillsatsvärmaren går igång och brummar, förbrukningen stiger från 0,5 på platt motorväg till 0,8. Då går den så i typ 10 minuter och stängs sedan av igen, typ var 10:e mil. Varför?
Inte precis att det är kallt när jag kör i sommarvärme 25°.
Blir förbannad för det förstör min förbrukning, det tycks dessutom ske oftare och oftare det senaste.
Till saken hör att jag ringde Bilia för att diskutera förbrukningen som tillfälligt kan stiga när jag kör. Det låter precis som tillsatsvärmaren går igång och brummar, förbrukningen stiger från 0,5 på platt motorväg till 0,8. Då går den så i typ 10 minuter och stängs sedan av igen, typ var 10:e mil. Varför?
Inte precis att det är kallt när jag kör i sommarvärme 25°.
Blir förbannad för det förstör min förbrukning, det tycks dessutom ske oftare och oftare det senaste.