NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rikrd
Hej. Vet att det finns liknande trådar som denna, men ingen som svarat på den fråga ja vill få svar på. Har iaf dragit sönder hylsan till låsmuttern och behöver en ny..

Problemet är att jag inte har tillgång till den så kallade "key code" som behövs för att beställa en ny via Volvo wheels-sidan. Så min fråga är: Går det att få tag på denna på något sätt? Eller är det kört?
av strannio
Har du inte koden så är det kört!
Gör som jag alltid säger till kunderna, ta bort skiten, varför ska du ha det? Detta händer tusentals människor varje år, punktering på landsväg, hylsan kass och du får ta en bärgare till närmsta verkstad! Sålänge du inte har fälgar som är väldigt attraktiva, dvs 19-20" osv! Totalt slöseri på energi dom där!
Användarvisningsbild
av rikrd
Satt på bilen när ja köpte den. Och var väl för dum för att skippa dom när ja skiftade hjul i våras...

Har du nåt bra tips på att spräcka bultarna? Helst utan att skada fälgen, jag ju ändå 18" :p
Användarvisningsbild
av Funk
Åk till en större märkesverkstad, dom har som regel en "mastersats". Be dem skruva av de gamla och köp det nya utförandet av låssats som kom runt MY-11, dom är klockrena !

/Thomas
av Lövet
Åk till en verkstad när de har det lite lugnt, dvs inte morgon eller innan stängning. Mekanikerna har en nyckelknippa med alla kombinationer på som de kan gå ut med och testa på bilen. Säger de nåt annat har de bara ingen lust att gå ut och hjälpa till.

Har själv varit skaffat ny låsnyckel på detta sätt.
Användarvisningsbild
av rikrd
Jag tackar för tipsen! Får ta och uppsöka en verkstad nästa vecka och hoppas dom är på bra humör :)
Användarvisningsbild
av rikrd
Success!! Var förbi euromaster, där en bekant har en kompis som jobbar! Killen drog fram en låda fylld med låshylsor... Efter inte alls lång tid hittade han en som passade och nu är låsbultarna ett minne blott!

Kan tillägga att ja va på däckia först, innan ja fick tipset om euromaster.. När ja förklarade mitt problem där fick ja till svar att: "Sånt gör inte vi.. Åk bort till mekonomen." Okej? Dom hade alltså ingen lust att hjälpa till :)
Användarvisningsbild
av rikrd
Nä precis.. :) Dock blev det gratis på euromaster :) Men lite märkligt att däckia påstår att dom inte "gör sånt", vad skulle dom göra om jag hade beställt tid för hjulskifte då? Kört bort bilen till mekonomen först för att lossa låsbultarna eller? :)
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]