NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har monterat Volvo Original Larm i bilen nu Har satt dit siren och kabeln satt där bredvid.
Monterade även dioden i instrumentbrädan och kabeln satt där.
Men då jag kom till rörelsesensorn så fanns ingen kabel i locket så som det stog i vida att den skulle finnas,
Så jag började leta det slutade med att jag rev ner hela innertaket men fanns ingen kabel under hela taket,
Så Jag funderar på om någon som vet vart dom kan ha snurrat ihop och buntat fast kabeln någonstans ?
Jag funderar på om dom kan ha snurrat ihop den och buntat ihop den i främre ljuskonsolen i taket då du har även avstängningsknappen för bla rörelsesensorn där.
Eller om det kan vara så att då bilen är importerad från Södra Tyskland att dom inte andvänder rörelsesensorer i Tyskland någon som vet, men låter långsökt.
Och att även Bilia sökte på mitt reg nr och jag skulle kunna ha det enligt vida.

Någon som vet något ang det, tacksam för svar.

Med vänlig hälsning: Skorpan.
Vill bara tillägga att jag ringt ett antal Bilia och även Volvo support men ingen kan ge svar på detta...
Därför ställer jag frågan här, och om ingen kan svaret här, så undrar jag om någon vänlig skäl som har larm och rörelsesensor,
kan ta ner locket i taket och kolla vart kabeln tar vägen åt för håll och om dom kan följa den så långt dom kan och beskriva vart den tar vägen.
Så man vet vart man kan börja leta.
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]