NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kluster skrev:Så, ny vänster strålkastare monterad. Det var mycket riktigt en spricka, precis där en av de s.k clipsen håller fast själv plastglaset mot strålkastaren.

Dock är ny styrenhet beställd då den förra bokstavligen droppade vatten om :shock: säger bara det, tur att detta går på nybilsgarantin för 1 st ABL-strålkastre gick på strax över 5000 kr och då är inte styrenheten inräknad än som ska bli bytt imorgon eller på torsdag!
Vart sitter styrenheten? Tänkte se över C30n och svärföräldrarnas V50 Classic.
Perra83 skrev:
När du har kopplat loss strålkastaren sitter det två st "spännarmar" i aluminum(?) över/mot själva locket in till xenonlampan m.m. Innan för detta lock sitter själva styrenheten i aluminium ihopkopplad mot en kabel som måste kopplas bort om detta blir aktuellt.

Har inte hört något pris ännu på styrenheten om detta skulle ha pröjsats...
Kluster skrev:
Perra83 skrev:
När du har kopplat loss strålkastaren sitter det två st "spännarmar" i aluminum(?) över/mot själva locket in till xenonlampan m.m. Innan för detta lock sitter själva styrenheten i aluminium ihopkopplad mot en kabel som måste kopplas bort om detta blir aktuellt.

Perfekt, tackar!
Perra83 skrev:
Kluster skrev:
Perra83 skrev:

Perfekt, tackar!
Sorry, Perra83, ser nu att jag förklarat lite tokigt.

"Innan för detta lock sitter själva styrenheten i aluminium ihopkopplad mot en kabel som måste kopplas bort om detta blir aktuellt" = detta s.k lock är själva styrenheten (som sitter fast med dessa två aluminiumarmar. Det låter krångligare än vad det är/ser ut :wink:

Fick styrenheten utbytt, dock ingen info om pris men tror att den bör nog ligga på ett par tusen :roll:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.....

I morse när det var lite disigt och regnigt slog jag manuellt på halvljuset och tyckte på en gång att det högra halvljuset lyste lite väl svagt. Sprang fram och kollade...kondens i högra strålkastaren också!! :-(O)

Var bara att ringa Volvo och boka ny tid....suck!!

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]