NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av euroman
opA skrev:Ja från -06 och bakåt är de en del fel på V50, tyvärr.. men att de skulle va förstärkta har jag inte märkt :lol: 8)

Jaså går de att känna att de är fel på drivaxlarna genom glapp ? När jag lämnade in min på Volvo för felsökning så gissade dom beroende på vibrationerna att de va drivaxlarna då de inte går att se eller något.. därför dom ville att jag skulle byta bägge drivaxlarna då de inte gick att veta vilken av dom de är som är sönder :P
okej haha xD Men dom ska vara bättre från 08 och frammåt, Och byter man nu skall dom vara förstärkta ifrån volvo om jag förstog det rätt :)

Ja det var inga problem behövde inte ens hissa bilen den står på hjulena och det glappade ut och in så känns som att dom är helt färdiga på båda sidor tyvärr :P Jämförde med en v70 t5 och den var helt stum in och ut på båda sidor så det är garanterat dem för så ska det då inte glappa iallafall tycker jag :P

Oja verkar som allt är fel på dom tidiga v50, c30 s40n riktigta skit bilar har jag märkt :P Får väll sälja skiten och sen köpa något annat efter man fixat detta, rolig bil men är så förbannat trött sen min gammla 9-5 som jag bytte precis allt på och då menar jag allt :P
av euroman
Sådär då har den vart på felsökning och felet är troligen hittat,

Drivaxlarna båda sidor utdömda och dom håller på och göra ett fint kostnadsförslag. Kommer nog svia friskt detta.... :roll:
av euroman
Nu är det då fixat iallafall! :D Räckte byta den långa drivaxeln på höger sida och vips alla vibrationer borta Men Det måste alltid finnas ett MEN bakre länkarmsbussningar fram var dåliga -_- aja inte lika saftig reparation, Nu kanske man har anledning att byta till powerflex :twisted:
av Pippolei
Bra att det löste sig med byte av endast en drivaxel.
Får man fråga herrn vad det kostade att byta ut den slappa drivaxeln?
Har nämligen haft samma bekymmer sedan köpte bilen för ca 5 år sedan.
av euroman
Pippolei skrev:Bra att det löste sig med byte av endast en drivaxel.
Får man fråga herrn vad det kostade att byta ut den slappa drivaxeln?
Har nämligen haft samma bekymmer sedan köpte bilen för ca 5 år sedan.
Det gick på 5500kr med felsökning hade gått på ca5000 utan felsökning, Dom tog 4000 för delen och ca 1000 för arbetet så är riktigt nöjd tänkte typ 15k som snurrade i huvudet hela tiden :P
av Pippolei
Tack för infon.
Man får väl ta och be till gudarna, att det bara behövs bytas en drivaxel på min med, när man inte orkar med ryckningarna längre.
av euroman
Pippolei skrev:Tack för infon.
Man får väl ta och be till gudarna, att det bara behövs bytas en drivaxel på min med, när man inte orkar med ryckningarna längre.
inga problem! :)

Ja det är höger fram som är vanligast, Känner du i ratten med? för då kan det vara bussningar/hjulinställning med :) För jag kände inget i ratten på min bil,

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]