NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av poowk
getsome skrev:Vad för sorts emulator har du ? pot ? eller nåt mer avancerat. Jag körde själv ett tag med emulator men eftersom bilen fortfarande regenerera emellanåt så valde jag att ta bort emulatorn och koda bort regenerering , partikelfilter och allt som har med systemet att göra i ECUn och nu ligger jag på 0.47-0.51 i snittförbrukning. Så din bil kan fortfarande regenerera konstant då emulatorn bara simulerar ett difftryck och inget annat.
Ja vet inte riktigt va det är för emulator men den verkar va ganska avancerad, när jag kollat med datorn på parametrar så kan man kolla "antal körda kilometer med partikellfilter sedan senaste bytet" och där står det 0 km, Har kört bilen ca 5000 mil innan det började men har beställt en EGR ventil nu ska byta den själv ist för att lämna på volvo dom e inte riktiga i hövet, skulle beställa bränsle slang som börjat läcka då säger reservdelarn den finns inte xD bilen har ju börjat dö nu när man kör på motorvägen, sist starta den inte va ju sådär kul kl 05:00 på morgonen,

testade dra ut kontakten till egr:en och bilen starta :D sedan dess har jag kört så väntar på ny ventil testade köra med den inkopplad när ja kom hem och efter 1 km dog bilen igen ? Är ju inte lönt å lämna den på volvo längre när dom inte kan göra något utan felkoder
, känns onödigt å betala för att dom bara ska köra in och ut bilen i verkstan.

Vilken verkstad programmerade bort partikellfilter funktionen för dig??? Jag har ställt den frågan om dom kan programmera bort den på volvo och
säger bara att det inte går, partikellfiltret e ju helt onödigt på min bil då det är rensat det sitter bara där så inte besiktningen kan säga nått eftersom det tydligen är miljöbrott xD
V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]