NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommie
Hej!

Jag håller just nu på att leta efter en V50 och har hittat en 2.0D R-Design -10 på blocket.
Nu är det så att ja just kollat upp bilen och fått reda på att den är direktimporterad.

Jag undrar då vad det är som skiljer på en importerad bil jämfört med en svensksåld i dom årsmodellerna. (förutom priset)
Vill ju ej gå och köpa bilen och sen bli överraskad av att de e mycket som skiljer.

Så om någon skulle kunna förklara skillnaden och samt svara på om man vågar köpa en sån vore det mycket uppskattat.

Tack på förhand
av Kluster
Har du fått fram i från vilket land den är direktimporterad ifrån?

Vad jag har hört om andra V50 dieslar som varit importerad t ex från Nederländerna, så har tillskottsvärmaren inte varit standard på en 2,0D jmf med en köpt här i Sverige. Eftersom det är ett varmare vinterklimat behövs den inte "down there".
av Tommie
Nej det har jag tyvärr inte. Men skulle tippa på att det är Tyskland.
Jaha okej, då ska man passa sig för en från NL iallafall!
av Kluster
Det kan även gälla Tyskland men jag är osäker... :roll:
av Swopop
Åker du och kikar på bilen, så ser du ju i färddatorn om den har värmare.

Har inte nederländerna värmare som standard så lär nog inte tyskarna ha det heller
av dieselputte
Swopop skrev:Åker du och kikar på bilen, så ser du ju i färddatorn om den har värmare.

Kanske har fel , men det finns ju bilar som inte har timerstart (vet inte om direktstart finns i menyerna i detta fall?) för tillsatsvärmare och då kanske man inte se något angående värmaren i menyerna ? För att vara riktigt säker kan man titta om det sitter en värmare på torpedväggen i motorutrymmet rakt utanför handskfacket.
Användarvisningsbild
av joel80
Du bör även försöka kolla så att den inte är mätarfifflad.. vilket om man ska tro många här på forumet och på andra bilsajter är betydligt vanligare på importbilar.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 22&t=78589

http://www.autopower.se/Guider/Importgu ... Kapitel-8/
av specos
Tänk på att den ska vara rejält mycket billigare än motsvarande svensksålda bil. Du kommer inte få lika mycket för den när du säljer den i din tur och den kommer att vara svårsåld. Såldes...bara för att den kanske är 10-15 000 billigare än motsvarande svenska bil innebär inte det att den är billig.
av Tommie
Tack för hjälpen.
Blev dock ej att jag åkte och kollade på den alls.

Fick tag i en 2.0D Momentum -08 ist :)

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]