NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
Jag har en D4 och ligger på ca 0.57 genomsnitt. ganska mycket korta sträckor som är med där och en del med kärra bakom. Kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd! :)
av Rasken
Hade en V50 D3 innan jag skaffade min nuvarande bil och det bästa med den bilen var helt klart motorn. Snål som attan men jäkligt rolig att köra. Bra mycket piggare än vad min D5 var innan mappningen.

Jag låg också på 0.57 med ganska mycket stadskörning. På landsväg var det inga problem att ligga under 0.45. Hade dock en manuell, du får väl lägga till ett par centiliter med automaten.
av Kluster
Har en V50 D3 aut MY12 och är helnöjd med min!

Hämtade ut den september 2011 och har sedan dess hunnit med lite mer än 5000 mil (bl a Sverige-Europa t&r förra sommaren).
Jag tycker den 5-cylindriga D3-motorn (150 hk/350 Nm) passar bra tillsammans med automatlådan, förbrukningen kan ligga upp mot 0,6 vid stadstrafik men t ex i fredags blev det landsväg Falun-Gävle 80-100 km/h och sen Gävle-Stockholm med motorväg 110-120 km/h och den hamnade då på 0,52 med originalsommarhjul (17" Spyder 205'50)

Du har även möjlighet att växla manuellt, otroligt skönt att använda t ex vid köerna in och ut från Stockholm så att man slipper uppväxlingen till 2:an däremot är det sällan jag använder detta vid omkörning då växlingarna räcker till gott och väl.

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]