NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80Frälst
Vet att det här kanske låter lite dumt. Men jag måste missat något.
Tänkte byta luft filter på min volvo v50. Och den sitter ju inkapslat vid kylaren. Och det finns ju 2 skruvar som man skruvar bort och sedan så är det väl
bara att dra ut filtret. ?:-/ Men det går ju inte att rubba den alls. Sitter som berget. Kan det va någon skruv som jag missat.
Har letat och letat men hittar inget.
:cry:
av agusta44
S80Frälst skrev:Vet att det här kanske låter lite dumt. Men jag måste missat något.
Tänkte byta luft filter på min volvo v50. Och den sitter ju inkapslat vid kylaren. Och det finns ju 2 skruvar som man skruvar bort och sedan så är det väl
bara att dra ut filtret. ?:-/ Men det går ju inte att rubba den alls. Sitter som berget. Kan det va någon skruv som jag missat.
Har letat och letat men hittar inget.
:cry:

Ja, det borde bara vara dom två skruvarana, kanske har "kasseten" torkat fast i gummi tätningen eller något i den stilen. Verkar väldigt konstigt ialla fall.
av S80Frälst
Okej...
Då kanske det går ifall jag tar en skruvmejsel och försöker bända ifrån kassetten då. Då kanske det lossnar så man kan få ut luft filtret.
??:-/
av S80Frälst
Det var som agusta 44 sa. Jag tog bort bägge skruvarna och sedan så tog jag en mejsel och bände lite grann, och då gick det att dra ut filtret. Så då var den frågan löst :P
av agusta44
S80Frälst skrev:Det var som agusta 44 sa. Jag tog bort bägge skruvarna och sedan så tog jag en mejsel och bände lite grann, och då gick det att dra ut filtret. Så då var den frågan löst :P

Skönt att det löste sig för dig... :D

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]