NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

KKR skrev:Kul ny forumdeltagare. I sitt andra inlägg på forumet "sågar" han Volvos dieselmotorer. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&start=20 I det tredje "sågar" han entanolanvändning i flexifuelmotorerna, annars rasar de. Finns det något bränsle som går att använda utan allvarliga risker? Kanske bäst låta bilen stå i garaget.
Ja, forumet verkar ha fått en ny "Besserschmidt" , men såna finns ju i alla forum. Tur det finns salt :-DD , blev ett par nypor i morse :-)-)
Verkar som ni inte gillar när man förmedlar information här på forumet? Nu påstår jag inte att jag vet allt om alla motorer, men dom jag själv byggt har vunnigt SM i rallycross supernationell 4 gånger och kommit tvåa 3 gånger samt finska mästerskapen i rallycross 2150 och 2400cc, Dom har vunnigt Isrcaing sm 8 gånger och flera hundra rallytävlingar genom åren! jag började tävla 1962 och har haft stora framgångar i RC Isracing rally folkrace och banracing, kart och F-3. Jag besöker forumet för att hjälpa folk och märker jag att vi får in bilar med problem så vill jag ju uppmärksamma dom bilägare som har samma problem med sina bilar här på forumet, för det är väl endå syftet med det här forumet att hjälpas åt? rätta mej om jag missförstått det hela?
av Rådlös
RacerfeldtMek: Du har stött på 2 motorer som har körts på E85 och har farit illa. Men alla vi andra, mer än 200 000 bilister som kör dagligen på E85 och inte upplever några sådana problem, tycker du att vi skall ta notis om dina erfarenheter?
Dessutom är det ju faktiskt skillnad på tävlingskörning och vardagsbilism. Det går svårligen att jämföra. Det inträffar väldigt ofta att även bensintävlingsbilar totalhavererar. Berätta lite om dom. Jag tror det blir lite högre siffror än 2 i alla fall.
Rådlös skrev:RacerfeldtMek: Du har stött på 2 motorer som har körts på E85 och har farit illa. Men alla vi andra, mer än 200 000 bilister som kör dagligen på E85 och inte upplever några sådana problem, tycker du att vi skall ta notis om dina erfarenheter?
Dessutom är det ju faktiskt skillnad på tävlingskörning och vardagsbilism. Det går svårligen att jämföra. Det inträffar väldigt ofta att även bensintävlingsbilar totalhavererar. Berätta lite om dom. Jag tror det blir lite högre siffror än 2 i alla fall.

Självklart är dom två motorer jag renoverat inte mycket att bygga nån statistik på! men nu är det så att volvo haft över 1000 bilar i sverige med detta fel, då tycker jag att det borde framkomma att felet existerar. Tanken är ju att folk som kör dessa bilar kanske blir lite mer vaksamma och kontrollerar motorn oftare och dom som tänkt att köpa en E85 volvo kanske funderar en extra gång, eller tycker du det är bättre om vi håller tyst om dom problem vi hittar på bilarna och låter bli att hjälpa varandra här på forumet, för jag förstår inte riktigt vad du vill uppnå med ditt inlägg?
av Volvias
Jag har 2010 1.8 F kör bara med bensin gjorde 8000 service men efter 3 månader lyste lampan igen körde 1000 till. Jag stängde av servicelampan manuel och jag tänker inte fan lägga ut 1500 kr för service varje 1000. Jag lämnar in bilen varje 2000 i stället. Bilen som jag köpte av bilia var en tjänstebil, när jag kollade på serviceboken hade gjort 1000,2000,3000,5000,7000 service.
av danield
Har letat runt på nätet efter ett serviceprotokoll till nämnd bil. Har inte hittat något här på sidan heller. Det närmsta jag kommer är den här gamla tråden...

Är det någon som har något?

Skulle vara uppskattat :D
av djcad
Du har inte provat att gå in på Volvo verkstan o fråga om du kan få ett? Det gjorde jag och det va inga problem att få. . Dock inkluderar inte mitt papper din motor.
av Kimmen90
danield skrev:Har letat runt på nätet efter ett serviceprotokoll till nämnd bil. Har inte hittat något här på sidan heller. Det närmsta jag kommer är den här gamla tråden...

Är det någon som har något?

Skulle vara uppskattat :D
Telefon (växel): 031-325 02 00 (växeln är öppen mån-tors 07:30-17:30, fredagar 07:30-17:00)
jag ringde och fick en PDF mejlat under samtalet...

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]

Service Subaru XV

Men det var ett "ruggigt" pris. Han &a[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]