NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vangabo
Hej!
Jag har köpt nya 18tums R-fälgar till min Volvo V50!
Min fråga är;
Orginal har V50 dessa måtten:
Bultcirkel (PCD): 5-108
Bult/Mutter dim: 12x1,50
Inpressning (ET): 52,5
Axeldiameter (CB): 63,4

på mina R-fälgar har jag ET45. Kommer det att passa? är det någon som har R-fälgar i detta ET mått på sin V50? Tänkte ha 225-40 däck på bilen. Tror ni att detta funkar????
Användarvisningsbild
av ThomasT
Det beror ju även på vilken bredd fälgarna har...

Själva ET ändringen är ju bara 7,5mm vilket inte är några problem.

.
av Assarsson
Om du ser en V50 R-design, ta regnumret och slå upp bilens uppgifter på transportstyrelsen.se.
Där står troligen dimensionerna för denna bil med 18".
Kolla sedan med Volvo-verkstaden om R-design har utslagsbegränsare monterade från fabrik.
Har den inte det så borde det bara vara att köra på.
av DrChris
Jeg kjører på disse, men i 17" på vinterdekk. Ingen problem etter tre vintre. Det eneste er at dekkene slenger litt mer "veimøkk" opp langs siden hvis du har et ET som gjør at dekkene kommer lenger ut, men det er ikke noe jeg bryr meg om. Jeg har original ET på 18" sommer, og disse felgene synes jeg ikke ser bra ut med ET 52.5. Det kommer til å bli spacer for meg til sommeren, har bare ikke bestemt om jeg skal ta 15 eller 20 mm. Evt. 15 foran og 20 bak.

Noen som har noen tips eller erfaringer med størrelse på spacers?
Användarvisningsbild
av vangabo
fälgarna är 8 tum breda. Tänkte ha 225/40 däck på den. Jag testade att montera en fälg idag utan däck på för jag har ej köpt det ännu. Det verkar inte vara några problem så vitt jag såg.
Såg dock att fälgen låg lite utanför skärmkanten. Men vad säger besiktningen om det här? Har en 6 i slutet på mitt regnr. Nån som vet min besiktningsperiod?
Användarvisningsbild
av vangabo
jaså är 225/40-18 billigare än 215/45-18 ???

Men ingen som tror det är några beskymmer typ att däcken tar i när jag svänger fullt rattutslag och sånt?
av Daek82
jag har samma fast 17" på min v50 och de passar.fick köpa nya navringar bara för de är inte samma storlek. dom tar dock i ytters lite om man rattar fullt =D

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]

Service Subaru XV

Men det var ett "ruggigt" pris. Han &a[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]