- tis 02 apr 2013, 22:49
Jo det är nog det bästa! Dumt att köpa en bil för 200kkr och sen paja motorn genom att tanka in dålig mjukvara...
Moderator: Moderatorer
Perra83 skrev:duttowisch skrev: Någon som vet var man kan få tag i BRA mjukvara till C70 T5 utan att betala skjortan?Ja skulle inte snåla utan låta Autotech mappa maskinen. En T5:a kan få bra med effekt!!!
agusta44 skrev:Tyvärr går bra programvara och "dyr skjorta" hand i hand...Kör med Autotech, bättre gubbar får du inte tag på samt deras mjukvaror gör underverk med bilen !
Men kan varmt rekommendera ATM's programvaror.-)
Kanske kan deras multifuel/E85 program vara något för dig?
Har själv funderat på att uppgradera mitt steg 2 prog med ett Multifuel/E85 program...
Men är såklart lite fundersam med att köra E85 i en bensinare, men det kanske inte är några problem :?:
Litar på grabbarna på ATM, men vill ju såklart vara säker på att allt lirar som det ska utan problem...
//MVH
duttowisch skrev:Personligen hade jag aldrig kört E85 i bilen. Du kan få mer problem än du någonsin tror. Bränslepumpen får jäkligt mycket stryk m.m.Min bil är körd med Autotech steg 3 och nära på enbart ren E85 i snart 10.000 mil utan bekymmer !
opA skrev:opA:agusta44 skrev:Tyvärr går bra programvara och "dyr skjorta" hand i hand...Kör med Autotech, bättre gubbar får du inte tag på samt deras mjukvaror gör underverk med bilen !
Men kan varmt rekommendera ATM's programvaror.-)
Kanske kan deras multifuel/E85 program vara något för dig?
Har själv funderat på att uppgradera mitt steg 2 prog med ett Multifuel/E85 program...
Men är såklart lite fundersam med att köra E85 i en bensinare, men det kanske inte är några problem :?:
Litar på grabbarna på ATM, men vill ju såklart vara säker på att allt lirar som det ska utan problem...
//MVH
E85 är inga problem alls att köra med i en bensinare ! Sålänge den är rätt inställd för de så går den kanon !
duttowisch skrev:Personligen hade jag aldrig kört E85 i bilen. Du kan få mer problem än du någonsin tror. Bränslepumpen får jäkligt mycket stryk m.m.Min bil är körd med Autotech steg 3 och nära på enbart ren E85 i snart 10.000 mil utan bekymmer !
agusta44 skrev:opA:Jag kör antingen ren E85 eller var 3-5 tank med 20-30l 98-okt när mätaren gått i bott.. byter aldrig mellan programmen då jag inte har någon dosa. De sköter den själv, på något sätt. Märker klar skillnad på att kört 98-okt sen tanka full tank E85.. rappare :)
Hur sköter du tankningarna, man ska väl blanda på multifuel programmet, alltså hur mycket bensin/E85 tankar du?
Kör du även ren E85 i bilen? Då behöver man väl slå i en tillsats vid tankning??
Får du nå problem med avgasvärden på multiprogrammet, tänkte inför besiktning?
Vid tex service av bilen så lär man väl informera att man har blandat bensin/E85 i tanken så dom vet,
och inte laddar i någon annan prog vara i bilen..
Frohm skrev:Hört av en som kör multifuel program i sin s60 T5 att då det e besiktning så måste han köra på bensin för annars är bilens avgasvärde för rent och det får det inte heller vara. Är som att trafikpolisen i en alkokontroll säger.. nädu du var en nykter jävel hem och sup till det lite nu ;)Låter rimligt :)
De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]
Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]
Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]