NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Penkoo
Hejsan!!

Det är så här att jag har problem med min V50 2,0D -06.
Partikelfilter och bränsle filter är bytat.
Nu startar den ej.Den är helt död. Har läst lite här inne och många säger dem inte har någon Bränslepump.
Stämmer detta?

För en person jag har frågat som jobbar på volvo säger att detta är det vanligaste felet på denna modellen. Men finns det verkligen en bränsle pump på denna modellen? Och vart sitter den i såfall?.

Snälla någon hjälp mig med detta.

Blir tokig annars ;(

Tack på förhand
av kvillebäck
Det är klart den har bränslepump. Sitter på motorn. Följ bränslerören från spridarna tills de slutar på dieselpumpen. Har jag fel får jag skämmas regält men jag har aldrig sett en dieselmotor som inte har pump. Speciellt inte en så ny som behöver rätt högt bränsletryck.

Har du verkligen luftat den efter filterbytet?
av V50Summum
Helt död? Den går inte runt på startmotorn? Om den går runt så måste den luftas, för den har ingen bränslepump, inte som hjälper till att lufta den iaf.
Jag ryckte upp ingående slang till högtryckspumpen och satte tryck i bränslepåfyllningsröret. OBS,OBS!!! Va väldigt försiktig med att rycka upp den slangen!!!!
Absolut ingen skit får komma ner och nippeln är i plast så den kan vara skör...

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]