NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marres
Hejsan!
Besiktade min V50 2.4 idag och den enda lilla anm. var en felkod som han sa inte va ett dugg allvarlig, men som jag skulle kolla upp lämpligtvis vid nästa service.

Felkod: P0194 Bränsleskenans tryckgivarkrets "A" intermittent/ojämn.

Nu tänkte jag bara höra med er experter vad det betyder? Vad som görs åt det (byter dom helt enkelt
"tryckgivarkrets A")? Och om det är "modell billigt"?

Tack på förhand
av Ante69
Ser att det är en gammal tråd men jag lånar den. Fick samma meddelande ( Felkod P0194) på min besiktning nu.(Bränsleskenans tryckgivarkrets "A" intermittent/ojämn.)

Ingenting som märks på bilen, Volvo S40N -04.Förutom att jag en längre tid har haft problem med att min motorlampa har tänds ibland. Volvo hittade då inga felkoder men dom installerade en ny mjukvara , och lampan slutade att tändas för en längre tid. Nu tänds den igen ibland.Kanske nån gång i månaden bara för att sedan släckas efter några starter märks dock ingenting på bilen.... (eller om den är tidsstyrd?) ja ja ...den släcks iallafall. Vet ej om det har med felkoden att göra.Men förra besikningen gnällde dom iallfall inte. Har du Marres fått ordning på problemet eller någon annan som har nått tips? Det blev dock ingen ombesiktning.

Tacksam för svar.
av Tim
Åk till en volvo verkstad eller till någon annan som har vida och låt dom läsa ut koden. Där man också kollar på parametrarna på bränslesidan så bör man finna felet. Kan vara en defekt givare eller en defekt pump eller något annat.

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]