NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frohm
Då det finns en hel del kopior på kända fälgar exempelvis "R"Pegasus, Mizram mm mm hur är dessa fälgar i kvalitet överlag? Om man köper begagnat hur fasen vet man att det är original/fejk? ?:-/

//Christer//
av Swopop
Är det original så ska "volvo" vara instansat på fälgens baksida.

Kvaliten kan nog skilja från replica till replica, men för normal körning så borde det inte vara några problem.

Har själv beställt Ocean Storm fälgar (replica på Ixion). Får dem dock inte fören i början av april
Användarvisningsbild
av Zanders
Swopop skrev:Är det original så ska "volvo" vara instansat på fälgens baksida.

Kvaliten kan nog skilja från replica till replica, men för normal körning så borde det inte vara några problem.

Har själv beställt Ocean Storm fälgar (replica på Ixion). Får dem dock inte fören i början av april
Har du beställt till v50? ET stämmer väl inte riktigt på dem eller hur är det? Kanske stämmer på pirat?
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag vet att infosite.se ska plocka in replikor av ocean storm till v50 så ET bör inte diffa alltför mycket iallafall.
av Swopop
Zanders skrev:
Swopop skrev:Är det original så ska "volvo" vara instansat på fälgens baksida.

Har du beställt till v50? ET stämmer väl inte riktigt på dem eller hur är det? Kanske stämmer på pirat?
ET original är 52,2 och ET på Ocean Storm är 50, så det är inom gränsen för vad som är rimligt :D

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]