NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
rätt ospecefiserad fråga.
vad är syftet med frågeställningen.

bilen är kanon om man var ute efter en bil i exakt denna storlek.
den är kalkon om man var ute efer en större bil.
den ärr kanon... vi skiter i det hela det är ju helt upp till var o en vad som är bra o dåligt!
en mug hllare kan ju vara ganon för en person då den fylle en bra funktion, men vara dålig för nån annan då den stöt disignen.

om du talat om syftet med frågan & mer specifiserat & i vilket samanhang vi ska bedömma bilen så går det få ut nått av frågan, som den är ställd nu fattar jag inte varför du frågar!
Användarvisningsbild
av s80
inlägg raderat, har inget med tråden att göra

Loner
av dali
Som Carman är inne på så beror det väldigt mycket på vilka förväntningar/krav du har. Om du är ute efter en "livsstilskombi" så är V50 ett bra val och T5 det bästa valet om du vill ha lite extra knuff utan nämnvärt högre förbrukning (körstil påverkar givetvis). Kör du 2000+ mil per år är en 2.0D eller rent av D5 sannolikt lämpligare val rent ekonomiskt, utan att man behöver ge upp så mycket av körglädjen ... om man inte vill vara kung vid rödljusen förstås. Med chip/PPC så kan en T5:a skrämmas upp till ca 260 hästar för några tusenlappar.

Andra bilar i samma segment är Audi A4, BMW 3-serie, MB C-klass och Saab 9-3. Min personliga åsikt är att V50 T5 endast utmanas av A4 2.0T, övriga är antingen inte prisvärda eller (i mitt tycke) sämre bilar.

Audi har fått ordning på byggkvaliteten och har marknadens bästa kvalitetskänsla i inredningen, till priser som är på likvärdig nivå som V50. Att Quattrosystemet dessutom inte innebär att bilen ser ut att gå på styltor (som V50 AWD gör) är ett stor plus, om än enbart kosmetiskt.

VAG:s verkstäder har dåligt rykte i storstadsregionerna, men det har å andra sidan Volvos också.

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]