NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Sen min bil varit inne på service så tycker jag fläkten uppför sig lite konstigt i autoläge. Det kommer i princip ingen luft alls ur utblåsen som sitter på instrumentpanelen dvs i mitten enligt "gubben" på centerkonsollen. Väljer jag manuellt att rikta luften genom dessa så fungerar de däremot fint. Jag undrar om det är så att meken klantat sig när han bytade coupefilter eller om det helt enkelt skall vara så ?

Hur är det i era V50/V40N?

Lägger jag handen emot så känner jag bara en enormt svag luftström ur utblåsen i mitten medans golv och fönster verkar fungera som vanligt.
av Frigge
När man kör i autoläge ska det inte komma spec mycket luft i mittutblåset, luften kommer mestadels på golvet i det läget. Hade
någon gjort något konstigt med Kupèluftfiltret hade det varit lika illa överallt.
av Hellrider
wendtan skrev:Sen min bil varit inne på service så tycker jag fläkten uppför sig lite konstigt i autoläge. Det kommer i princip ingen luft alls ur utblåsen som sitter på instrumentpanelen dvs i mitten enligt "gubben" på centerkonsollen. Väljer jag manuellt att rikta luften genom dessa så fungerar de däremot fint. Jag undrar om det är så att meken klantat sig när han bytade coupefilter eller om det helt enkelt skall vara så ?

Lägger jag handen emot så känner jag bara en enormt svag luftström ur utblåsen i mitten medans golv och fönster verkar fungera som vanligt.
Han har garanterat glömt och koppla tebax kupetempgivaren när han har haft nere ljudvallen
Användarvisningsbild
av wendtan
Hellrider skrev:
wendtan skrev:Sen min bil varit inne på service så tycker jag fläkten uppför sig lite konstigt i autoläge. Det kommer i princip ingen luft alls ur utblåsen som sitter på instrumentpanelen dvs i mitten enligt "gubben" på centerkonsollen. Väljer jag manuellt att rikta luften genom dessa så fungerar de däremot fint. Jag undrar om det är så att meken klantat sig när han bytade coupefilter eller om det helt enkelt skall vara så ?

Han har garanterat glömt och koppla tebax kupetempgivaren när han har haft nere ljudvallen
Vad skulle symptomen vara om han glömt och göra det?
Jag tycker nämligen att värmen inte är lika bra som den var innan heller.
Finns de någon instruktion för hur man byter filtret? Jag såg att han plockade ner gaspedal och grejer, vilket ja gärna inte gör om ja inte måste :lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
om jag skule ha en bil inte på scervice & nått inte käns reää efteråt, så skulle jag besöka stället igen, vara trevlig & tala om mit ärende.
det samma gäller om en snickare varit hemma eller liknande.

ingen här kan mer än gissa
av Hellrider
wendtan skrev:
Hellrider skrev:

Vad skulle symptomen vara om han glömt och göra det?
Jag tycker nämligen att värmen inte är lika bra som den var innan heller.
Finns de någon instruktion för hur man byter filtret? Jag såg att han plockade ner gaspedal och grejer, vilket ja gärna inte gör om ja inte måste :lol:
Värmen påverkar den inte,,men autofunktionen på ecc blir påverkad,åk tebax bara å be dom läsa av bilen tar 10 sekunder,,så ser dom om dom glömt den,går fortare än å riva ner panelen,som tar 1 min

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]

Slirande rem v60

Okej, tack! Har hört mardrömshistorier […]