NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V50 1,8 my 2008 vars främre fönsterhissar åker ned av sig självt. Under hösten och vintern har det hittills hänt tre gånger. Lagomt muntert när det var -35 den senaste gången och kupèvärmaren stod och eldade för kråkorna. Är det någon som varit med om detta och i så fall har något förslag på lösning eller någon förklaring?

Med förhoppning om ett hjälpande svar.

Göran N
De bakre åker alltså inte ner?
av hanss
Har drabbat mig.. Dåligt Batteri var förklaringen på verkstaden.. Dock var det bara rutan på förarsidan som for ned för mig :/
Detta fenomen hade jag på min 745, dock länge sedan och felet var kortis i släpvagnskontakten. Vem vet hur det påverkar en så mycket nyare bil, dock lätt att kolla. Jag kopplade helt sonika ur kontakten som satt gömd i bagaget.
Vid de tillfällen som fönstren åkt ned av sig självt så har bilen varit låst. Då det är relativt sällan som det sker så blir det nog svårt att kolla om det även sker även när bilen är olåst. Tyvärr så har jag inte tillgång till garage för då hade jag ju kunnat att låta bli att låsa bilen. Tackar för förslagen på anledning till detta. Någon fler som drabbats av detta?
av MarIve
Var de inte nån som skrev om nått liknande nån gång fast de visa sig att han hade haft nyckeln i fickan och kommit åt knappen eller nåt, kommer inte ihåg riktigt hur de va. kanske osannolikt att de skulle hända tre gånger iof.
MarIve skrev:Var de inte nån som skrev om nått liknande nån gång fast de visa sig att han hade haft nyckeln i fickan och kommit åt knappen eller nåt, kommer inte ihåg riktigt hur de va. kanske osannolikt att de skulle hända tre gånger iof.
Jo, men då åker alla rutor ner och är en inbyggd funktion, och i det här fallet så åker bara de främre ner.
Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]

installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]