NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LeRouge
Hej på er!
Jag undrar om någon har samma fenomen som jag i min v50-08 2.0D.
När jag vrider nyckeln till läge II så går tankmätaren upp till befintlig nivå (idessa fallen jag märkt fulltank)
för att när jag har startat motorn går den ner till noll för att efter 1-3 sek. går upp till fullt igen??? verkar fungera normalt sedan. Är detta något fel som jag bör ta med verkstan?? (kanske håller på att lägga av?)
samt displayen i radion skiftar från dag till natt ljus som den själv vill känns det som, kan kör en hel dag utan att den skiftar till dag ljus. nån som vet nåt om det?
tack på förhand
LeRouge
Användarvisningsbild
av grillchips
Ang displayen i stereon så har jag märkt att speciellt såhär års så håller den sig för det mesta "släckt" även om jag kör mitt på dagen. Sensorn sitter väl till såpass att den reagerar på detta vis.

Ang mätaren, ren hypotes, så kanske den startar om mätningen av soppan ändå trots att du hade nyckeln i läge II? Tror absolut inte det är någon fara då den verkar bete sig normalt under körning.
Användarvisningsbild
av opA
Helt normalt i båda fallen.

När du vrider till läge II så startar du spänningen då ska mätaren gå upp, sen läget mellan II och när du startar bilen så går väl spänningen av snabbt och då bottnar den. Likadant på min

Displayen är väl som grillchips säger.. nu vet jag inte var du bor men är de minsta skymningsmörker släcks den snabbt och bor du någonstans, t.ex skogen, norrland etc. där de är skymningsmörker/mörker för jämnan tänds den bara inte.. rätt känslig är den vilket som :)
Volvo 240 B230F går fettigt

Har du flyttat över spridarna från gaml[…]

Kan även vara värt att lossa innersk&aum[…]

Nordic Plus vs Ultra

Hejsan Vad är egentligen skillnaden mellan No[…]

Jordpunkt V70-12

OK, det var om du skall ge starthjälp med sta[…]