NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ojoj nu vet jag hur jag kommer åt enklast :shock: jag omformulerar frågan lite, hur kommer jag åt muttern snabbast utan att behöva plocka isär halva bilen? hoppas på nytt svar men inte samma svar som senast! att ta av stötfångaren tycker jag låter lite väl drygt
Nu vill jag inte vara den som är den men spontant så tror jag att det är enda sättet. MEN!
Om du kikar i min tråd här, när jag bytte en pryl på fronten och därför plockade loss den så kanske man kan testa lite olika saker:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... =0#p690319

Nu vet jag att du har en C30 men det borde väl inte se alltför annorlunda ut bakom plasten. Iallafall, så kanske det går att komma åt om man plockar bort dimlyset under alternativt lyckas ta sig in via hjulhuset, förutsatt att man har jävligt smala armar. :P
Jag är osäker på om ovan nämnda vägar är möjliga att ta, men det kan ju vara värt att kolla upp om inte annat. Dimlysena sitter bara med clips och en torx, hjulhuset har ett par torx man lossar på för att komma innanför.
Kan informera att det går komma åt via dimljus, okej lite trångt men inte omöjligt, tyvärr har min kontakt blivit skadad och värme och smällt lite ?:-/ så jag måste något byta hela sladden för att det ska bli 100% men det blev klart bättre och den sitter fast och går att använda.
Volvo 240 B230F går fettigt

Har du flyttat över spridarna från gaml[…]

Kan även vara värt att lossa innersk&aum[…]

Nordic Plus vs Ultra

Hejsan Vad är egentligen skillnaden mellan No[…]

Jordpunkt V70-12

OK, det var om du skall ge starthjälp med sta[…]