NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fredarp
Är det ngn som vet om det är samma låda i en v70 s60 /s80 som i v50.
Har en v50 t5 05 som 3/4 gett upp på (ramlade ut nållager ur oljeplugg) hittar flera lådor från v70 bla med samma beteckning M66 men har inte hittat ngn info om de kan passa.
Vet att det finns olika utväxlingar & det borde jag kunna läsa ut på min ngnstans, har inte plockat ur den än.

Tack på förhand Fredde
av Fredarp
Har fått ur lådan & delat den & det var ett lagerhaveri.
Nu sitter jag & letar efter info om vilka lådor som innehåller samma delar för jag vill helst ha tag på den axel som är slut. inte hela lådan.
Volvo hade inte ens en sprängskiss på dem så där var det bara kompletta lådor, men Focus St ska tydligen vara lika & sen volvos egna m66:or.
Ngn som vet hur mycket beteckning som måste vara lika? räcker det med m66 eller ska det vara hela raden?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Eftersom Konstruktionen är mönsterskyddad/patentskyddad finns officiellt inga reservdelar att tillgå.
Det är utbyteslåda som gäller eller söka efter havererad låda på t.ex. blocket och hoppas att dessa delar är hela i den "nya" lådan.
Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]