- mån 12 nov 2012, 16:29
#699144
För att kunna få en bättre bild av det som hänt skulle vi behöva kompletterande uppgifter, därför skulle vi uppskatta om du kunde skicka dina kontaktuppgifter till [email protected], så hör vi av oss till dig.
Vänligen Bilia
larpan skrev:Gul motorsymbol börjar lysa på morgonen 22 okt, åker till Bilia som är jyssta att titta på det men de hittar inget fel.Hej Larpan!
De släcker lampan, får betala 411 kr.
Efter några minuter tänds den igen.
Får en verkstadstid, de behåller bilen i 2 dagar och säger att luftmassemätaren måste bytas ut. Maskinskada, självrisk 3500 kr.
Dagen efter tänds lampan igen. Bilmekanikern uppger att han inte har en aning om vad felet kan vara och föreståndaren säger att de ska
rådfråga expertis.
Efter ett par dagar ringer jag Bilia och de säger sig vara säkra på att det har med vevhusventilationen att göra.
Jag får en tid en vecka senare, bilen går att köra, och då visar det säg att en slang gått sönder till ventilationen.
Volvia försäkringar vill nu göra detta till ett nytt ärende. Bilia står för 60% av kostnaden, jag får betala 763 kr.
Totalt hamnar det på 4674 kr.
Ska jag i fortsättningen anlita Bilia (som jag tidigare har dåliga erfarenheter av), men som jag nu ville ge en chans och Volvia
med sina höga premier?
Tveksamt, det måste finnas bättre alternativ...
För att kunna få en bättre bild av det som hänt skulle vi behöva kompletterande uppgifter, därför skulle vi uppskatta om du kunde skicka dina kontaktuppgifter till [email protected], så hör vi av oss till dig.
Vänligen Bilia