NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Basse1989
Hej!

Har varit inne och läst på detta forumet sedan länge. Men först nu bestämde jag mig för att bli medlem och detta blir mitt första inlägg.

Jag har en C30 MY10 facelift och jag skulle vilja plocka bort mugghållaren som sitter mellan framstolarna. Jag har aldrig någon användning av mugghållaren och plockar hellre bort den och får ett betydligt större förvaringsfack istället. Jag försökte en stund att ta bort det men fick till slut ge mig då jag inte blev klok på det. Jag fick bort översta biten vilket också då gjorde att jag kunde plocka bort dom små gummibitarna. Men den stora delen får jag bara inte bort och kan inte hitta några clips på långsidorna eller kortsidan mot baksätet. På andra kortsidan finns där nåt men där går det inte att komma emellan med fiskbenet.

Jag hoppas det finns någon som vet hur man gör :)

Mvh Basse
av Bonlo
Jag vet att på v50 och s40 är det bara att pilla upp mugghållaren med ett fiskben. Jag antar att det är likadant på c30?? Du behöver inte ta bort någonting, utan det är bara att dra upp/pilla upp mugghållaren i bakkant med fiskben eller liknande.
Bonlo skrev:Jag vet att på v50 och s40 är det bara att pilla upp mugghållaren med ett fiskben. Jag antar att det är likadant på c30?? Du behöver inte ta bort någonting, utan det är bara att dra upp/pilla upp mugghållaren i bakkant med fiskben eller liknande.
Stämmer bra. Den sitter bara nedtryckt. i alla fall på min. Så det är inga skruvar eller nått som måste skruvas lös...
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]