NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sparow
Jag byte nyligen till vinterdäck hade förut 205/55/16 men fick 4 st 215/55/16 original Volvo fälgar med Michelin däck hel nya oanvänd för 2000:-. Min fråga är påverkar nångon i körningen eller i bilen eller var det en bra köpt ??
av ptrj
Rullomkretsen ökar med 1.7%. Helt okej då den inte för överstiga 5%.
215 i bredd påverkar körning i snömodd/snö samt bränsleförbrukning negativt. Annars bara positivt.
Volvo org. fälg med nya däck för 2000:- kan vara ett mycket bra köp. Dock så skriver du inte modell på däcken eller när de är gjorda. Gummi är färskvara och känslig för hur det lagras. Sen finns det en uppsjö med europeiska vinterdäck som mest lämpar sig för körning på motorväg. Nordiska vinterdäck fungerar i regel bättre om du inte bor i södra sverige.

Så länge du är nöjd så är det ett bra köp.
av sparow
Hej Ptrj, däcken heter Michelin x-ice en vän fick den nyligen av volvo för sin leasen han hade kvar sina gamla däck. bränsleförbrukning är inte så farligt kommer använda bilen mest till jobbet och det är 15 min typ, jag bor i stockholm förresten men som sagt känner mig väldigt nöjd med köpet :)
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]