NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shinco
Så, vad anser ni om den nya färgen som har kommit till modellen 2007 (tror jag iaf.)

Fick idag veta att bilen jag reserverat var av denna ovannämda färg och blev inte förtjust när jag på färgkartan såg färgen.

Som sagt, vad tycker ni som sett en sådan om den?
Användarvisningsbild
av poseidon
Varför reserverar man en bil med en färg som man inte gillar? Turkos är väl typ för kuddar och annan heminredning, inte billack.
av Shinco
Alltså saken var den, att jag ringde till min kontaktperson på Bilia och frågade om han har någon V50 ledig. Han hade ett par men jag var inte nöjd med utrustningen i dem. Sedan ringde han till själva volvo i Finland och frågade hur det är där, och dom hade då en V50 med så gott som full utrustning. Färgen visste min kontaktperson inte ännu, han sade att det var någon lite grönaktig (han hade nu bara hört från Volvo). Sen fick jag då veta vad det var för färg och kollade färgkoden från volvos hemsida och där såg den riktigt bra ut, men igår på Bilia såg jag den sedan i verkligheten och det var inte en vacker syn. Men med tanke på vad bilen har i sig (Förutom summun RTI, premium sound, keyless, takskenor (?), backradare mm mm). Kan nästan leva med turkos för allt detta, men är dock inte ännu helt säker...

Jag vill därför veta vad ni skulle göra i samma situation. Jag vet att det är 100 % ett beslut som jag själv borde göra men åsikter är inte helt fel :P
av dali
Färg är en av få saker som kan få mig att avstå ett bilköp ... nu har jag inte sett den turkosa färgen, så jag kan inte uttala mig om den. Jag avstod från att köpa en Audi A4 3.0 för att den var illgul ... inte i min smak.
av Moody
Får du bättre pris på den eller varför väljer du inte själv utrustning och färg?
av Shinco
Jo, har bra kontakter. Den kommer att vara ca 6000 körd. Men att jag tror nog att jag tar den..kör med den i kanske ett år tills nya V70 kommer och byter kanske om sedan till den.
Användarvisningsbild
av Jensen
Menar du att man hämtar hem en bil från Finland till dig???
Låter helt skruvat.
Användarvisningsbild
av eccy243
Jensen skrev:Menar du att man hämtar hem en bil från Finland till dig???
Låter helt skruvat.
Men han bor ju i Helsinki..!
av Shinco
Hehe, jo nej, här transporteras inga bilar över gränsen..tro mig, önskar att jag bodde i Sverige särskilt när det gällerbilköp. Enda landet med dyrare bilskatt är Danmark...

Ovärderlig information! Bra jobbat!.

AC & kylfläkt

Hade du beställt den från Autodoc s&ari[…]

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu me[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]