NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrJensa
Hejsan.
Jag köpte igår en v50 med en massa lullull utrustning bl.a rti navigator (den inbyggda skärmen i instrumentbrädan).
När vi kört hem bilen och parkerat kollade jag igenom menyerna i gps:en och valde "stäng av". Skärmen åkte då ner precis som den ska.
Idag när vi skulle köra in till stan och jag ville ha upp skärmen igen tryckte jag på enter och man hörde hur den lilla motorn till skärmen gick igång men inget mer och skärmen förblev nere.
Man kan dra upp den med tummen utan något motstånd vilket det borde vara även i en liten elmotor.

så jag antar att något har lossnat i drivningen mellan motorn och skärmen och undrar om någon annan har varit med om liknande problem och hur man isf kan lösa det.

självklar kan de lösa problemet på verkstan men om man kan göra det själv är det ju billigt och bra.
av greenbay
Jag har sett en tråd, där ägaren till en V50 hade samma fel. Det var ett kugghjul som var trasigt i hans fall.
/Greenbay
av Madbone
Dags o väcka en gammal tråd tänkte jag, någon som har en lösning på detta? Enkelt o fixa själv?

När jag vrider på tändningen så hör jag hur el motorn går för att få upp skärmen, dock får jag precis som TS dra upp/ned den manuellt, samma sak när jag vrider av tändningen. Antar att det är ett kugghjul eller något som spökar. :roll:

EDIT, det är en v50 MY07

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]