NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kaffeperkulator
Så va de dags för min första besikning av C30n (-07a) och allt gick bra utom det delbara draget som bestämt sig för att krångla.
Man ska ju behöva trycka och vrida för att frigöra kroken, men nu räcker det med att man bara vrider, något som besiktningsherren noterade som osäker koppling och ombesiktning inom en månad.
Var i draget ligger problemet och hur åtgärdar man lättast det? Smörja? Vad smörjer man lämpligast med isåfall?
av MatsO
Finns inga rörliga delar på bilen om det är samma modell som jag har. Bara en tunga som ska röra sig i krokdelen. 5-56 eller vd40 för att få loss nuvarande gegga och sen lite kopparpasta eller så på tungan
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Ja, det är väl det annars kan man ju gå över med stålborste oxå.

Hur lyckades jag posta samma inlägg 2ggr med 40 min mellanrum, konstiga saker händer tydligen nu för tiden.....
Användarvisningsbild
av hollan
vredet är sönder draget föregående brukare eller du ja jag vet inte har inte tryckt in och vridit utan bara vridit på vredet därför har det gått sönder jag har bytat massor med sådana vred och förklarat hur man gör för kunderna men dom flesta kommer tillbaka flera gånger
bara att byta vredet tar väl runt 5min och kostar nån hundring på volvo

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]