NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har ett problem med min AC eller något elproblem i min S40. När bilen stått över natten så får jag ingen värme i bilen på ca 15min även elslingorna i bakgrunden funkar dåligt och radiodisplayen och innebelysning blinkar lite lätt. Detta går sedan över och funkar sedan normalt efter 10-15min.

Vad kan vara fel?

Märkte att displayen och innerbelysning blinkade lätt för ett tag sen och bad dom på verkstaden kolla på det men dom hittade inget sa dom. Det var innan jag märkt att AC:n var iblandad också.
Senast redigerad av 2 Doraso, redigerad totalt 0 gång.
av Krumiluren
Jag hadde en bil som inte stälde om acc direkt så den hamnade direct på värme pga batteriet var kast, det hadde inte power nog för att klara det men efter en stund då det laddats så kom allt i bilen igång. För om du kör så det fungerar ( kör ca 30 min så batteriett laddats ) sedan stänger av bilen i ca 5 - 10 min sedan startar den igen kommer värmen då....
Ladda batteriet med laddare och mät sen över polerna vilken spänning du får. under 12.5 Volt på ett nyladdat batteri visar att batteriet inte mår helt bra. Ett friskt nyladdat battare skall ge 12.7 Volt ungefär.

Mvh GK
Om batteriet börjar bli dåligt så kan motorn fortfarande starta men de är en tidsfråga innan du börjar få problem. Hade det varit vinter så hade du kanske haft startsvårigheter redan nu.

Mvh GK
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]