NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EvaR
Idag när jag precis låst upp min bil, v50 2012, upptäckte jag att samtliga rutor var helt nedvevade. Min man säger att han vagt minns sig ha läst om något liknande men han minns inte var, vilken bilmodell eller vad som föranledde det hela. Finns det någon som kan förklara för mig vad som hänt?
Användarvisningsbild
av grillchips
Om man håller inne LÅS UPP-knappen (och har inställningen aktiverad i menyn) så åker alla bilrutor ner. En feature som vissa älskar, vissa anser onödigt.. osv.
Det kan inte vara så att du "råkade" hålla inne för länge helt enkelt?
av EvaR
Visst kan jag hållit in knappen lite längre, jag tror inte det men är absolut inte säker, men borde jag inte ha sett eller hört när rutorna åkte ned? Jag stod precis bakom. Efteråt, när bilen var låst, testade jag att trycka på öppningsknappen i flera sekunder. Inget hände. Då tryckte jag återigen på samma knapp utan resultat. Jag har inte själv aktiverat någon sådan funktion och bilen var ny när jag köpte den. Uppriktigt sagt hade jag ingen aning om att det gick att göra så.

Jag sökte först på nätet och där stod det att just den funktionen med rutorna som åkte ned togs bort 05. Stämmer det?
Användarvisningsbild
av Rydell
Det stämmer inte att den funktionen togs bort från och med 05. Har en my08 och har den funktionen. Först låsa upp bilen och sen trycka in knappen igen i några sekunder så åker rutorna ner om man har funktionen inställd i menyn under fönsterinställningar. Kan va så att det är inställt från fabrik.
av EvaR
Du har helt rätt, jag öppnade bilen med ett snabbt tryck för att släppa knappen och därefter hålla in den bra länge. Då åkte rutorna ned. Tack! Då har det mysteriet löst sig. Troligen höll jag väl på knappen utan att vara medveten om det första gången.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]