NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av waiko
Hej
När ja startade bilen så började det lysa i bilen att motorprestanda är försämrad??
Nån som råkat ut för det? Bilen är en 2011 modell. Så garanti finns ju fortfarande.
av Ajajaja
Hej,

Har en D2 2011 precis som dig, som nu gått 4000 mil. Fick detta medelande för några veckor sedan, när jag ringde verkstan så sa dom att det är en skyddsmekanism som slår till av någon anledning. Eftersom jag en vecka senare skulle lämna in bilen på 4000-milaservice så sa han att om det kommer igen innan dess så bör jag ta den till en verkstad, annars kollar dom vid service. Meddelandet kom inte igen och var försvunnet efter omstart,
När jag hade den inne på service så pratade dom om felkoder och uppdateringar av mjukvara, summa summarum felet har inte uppkommit igen (än så länge) så man får väl hoppas på att det var mjukvaruuppdateringen som behövdes bara.

Kanske inte ett så matnyttigt svar för din del, men svar på din fråga iallafall :)
Problem med airbagen V70 .01

Han har sovit 10 år nu. Knappast han svarar […]

Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]