NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Hej på er.

Det är snart dags att göra service på våran V50 2007 2.0D. Snart når vi till 18.000 mil och fungerar än så länge bra. All garanti osv från Volvo är ju som bortblåst :)

Mailat runt lite företag ang. prisuppgifter på service osv.

Mechanum vill ha 5965:- för denna service.
Service vid 18000mil innehåller: olja, oljefilter, kupefilter, spolarvätska, luftfilter för motorn, bränslefilter, additivtank påfyllning, grundlig översyn efter protokoll samt mjukvaru uppdatering.
Pris med er rabatt 5965:-

Mailade en annan firma som jag litar på men vet inte till 100 om den är auktoriserad eller inte men där fått priset: 3346:-
BRÄNSLEFILTER, KUPEFILTER,LUFTFILTER,MOTOROLJA MOBIL 1 FUEL ECONOMY 0W30,OLJEFILTER,BROMSVÄTSKA.
Dock så saknas tex additivtank påfyllning och mjukvaruuppdatering. Skall återkomma å få pris på detta också.

Men, hur kan det skilja nästan 2700:-

Någon som vet vad det skulle kosta att tex åka till Bilia å betala för en full uppdatering till bilen?
Användarvisningsbild
av opA
Om inte de står helt still i mitt minne så har jag för mig att de är just additivet som är snoooorigt dyrt.. och när du får den andra prisuppgiften på 3346:- så är de utan additivet, som du själv säger.. lägger dom på kostnaden för de kommer du nog upp i samma kostnad, eller liknande, som Mechanum.
Det var ju illa :)
Som jag lyckats söka mig till så är detta additiv till partikelfiltret? Då vill man ju gärna inte skippa direkt... Får väl bli Bilia eller Mechanum denna gången också. Hade vart trevligt att spara in lite pengar. Kanske på nästa service när det inte är additiv å dyligt.
av Psyko
Ta alltid reda på vad du får för pengarna,billigast i pengar är ju inte alltid billigast i slutänden.
Ofta beror det billigare priset på att något saknas i servicen,alternativt billigare delar.

Service och Service är inte alltid samma sak
Användarvisningsbild
av hollan
Dock så saknas tex additivtank påfyllning och mjukvaruuppdatering. Skall återkomma å få pris på detta också.

och fri volvo assistans i 1år som oxå ingår hos volvo åf
Har precis gjort 6000 mil service på min 1,6d. Det är samma "innehåll" som vid 18000 mil. Jag fick betala 5775 kr för detta på Careta i Timrå som är en Volvoverkstad. Uppdatering av mjukvara och förlängd volvoassistans ingick alltså i priset.

Micke
Användarvisningsbild
av hozz
Någon som vet vad det skulle kosta att tex åka till Bilia å betala för en full uppdatering till bilen?
995:- kostar senaste progget http://www.bilia.se/meny/verkstad/volvo/
Plus att dom bjuder på glasbehandling värd 495:- .

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]

start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]