NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larpan
Har en v50 -06 7800 mil, ej första ägare. Små bubblor ca 3-4 mm har börjat komma under lacken på höger bakskärm vid kanten till hjulhuset, kan det vara en gammal skada som man ej lyckats laga ordentligt? Jag har för mig att stötfångaren ligger bakom, kan det vara den som rör sig. I övrigt inte några rostbildningar alls. Finns det någon med liknande problem? Några förslag till åtgärder?
av CrossFireX
Har för mig du har 12 år rostskyddsgaranti, OM rosten kommer UNDERIFRÅN, vilket rosten gör på din bil så som du förklarar det. Bara till att åka till Volvo ;) Försök INTE att fixa något själv!
av dabits
Hade samma problem på min S40N, små bubblor i höger skärmkant bak. Volvo tar det enbart på genomrostning, alltså hål.
Har själv försökt på volvo, men fick nej. Men prova går alltid :) dom har ju sin good will, men väldigt tveksamt.

Jag fick lämna in min på omlackering :(

Mvh
av larpan
OK, det ska enl hörsägen öppna ett nytt Bilia där jag bor, jag gör ett försök där så får jag se hur jag blir mottagen.
Tack för svaren.
av Kimzon
Jag har samma problem på min V50 -05 fast på bakluckan, endast några små bubblor, men ack så störande...
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]