- sön 21 aug 2011, 16:34
#558617
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Hej
Våran V50 2.0D 2007 visar ofta fel yttertemperatur. Har märkt av att detta påverkar AC/ECC. Kan tänka mig att dieselvärmaren också kan få spel av detta?
Den visar ca 10 grader fel, åt det kallare hållet. Är det 18 grader så blir det tex 8 grader.
Enligt gamla papper så är allt utbytt sedan tidigare men nu är det fel igen.
Sätter jag mig i bilen när tempen visar fel så öppnar/stänger jag dörren halvhårt, låser bilen och låser upp. Efter 1-5 försök så ändrar sig temperaturen till det rätt.
Vad tror ni är felet? Kontaktstycket eller hela kabeln eller tom givaren?
Vet ni hur man gör för att komma åt kontaktstycket för att börja kontrollera där?
//Kensy
Våran V50 2.0D 2007 visar ofta fel yttertemperatur. Har märkt av att detta påverkar AC/ECC. Kan tänka mig att dieselvärmaren också kan få spel av detta?
Den visar ca 10 grader fel, åt det kallare hållet. Är det 18 grader så blir det tex 8 grader.
Enligt gamla papper så är allt utbytt sedan tidigare men nu är det fel igen.
Sätter jag mig i bilen när tempen visar fel så öppnar/stänger jag dörren halvhårt, låser bilen och låser upp. Efter 1-5 försök så ändrar sig temperaturen till det rätt.
Vad tror ni är felet? Kontaktstycket eller hela kabeln eller tom givaren?
Vet ni hur man gör för att komma åt kontaktstycket för att börja kontrollera där?
//Kensy


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986