NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Undrar om det är möjligt att installera en motorvärmare i efterhand på min V.50.
På fronten har jag en lucka och under den finns ett gängat uttag. Sitter på passagerare sidan så gissar på att det är till för just en motorvärmare. Räcker det då med en intagskabelsats, eller är det något mer som jag behöver? Om det ens gå nu d.v.s.
Hejsan!

Den där luckan med det "gängade uttaget" du pratar om är till för bogseröglan, (den ska alltså skruvas in där om du behöver bogsera bilen någon gång, du har en likadan bak på bilen).
Angående motorvärmaren så, är det klart att det går! :-)-)
Jag lämnade in min V50 förra vintern för installation av motorvärmare och den notan slutade på ca: 5000kr...
Men det är det värt! 8)

/Mackan
Se där, undrade just vad fasen den var till för:D Men lever och lär...
Gjorde du det hos Volvo då eller?
Undrar även om det verkligen är så att slitaget minskar så pass att det är värt att lägga 5000:- på det?
Användarvisningsbild
av opA
Jag lämnade in min bil för montering av motorvärmare första året jag hade bilen och är väldigt nöjd.

Kalla vinterdagar, som varit dom senaste två åren :P, så har motorvärmaren gjort de till ett nöje att sätta sig i bilen. Kupén är varm och skön, motorn startar lugnt och fint samt bränsleförbrukningen minskar emot vad den hade dragit om bilen varit kall från början.

Jag betalade 4100 för material + montering hos min lokala verkstad, ej Volvo. Antog att dom skulle vara rätt mycket dyrare :P
Tror nog att det blir en investering då. Som du säger så är det ju rätt skönt att ha en varm kupé och att motorn inte tar skada av minusgraderna. Plus att det faktiskt kan vara rätt skönt att slippa gå ut och sätta igång bilen varje morgon...

Tack för tipsen!
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]