NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bear
Hej,

Läste i instruktionsboken att om man håller inne knappen vid upplåsning ska alla sidorutor öppna, men det funkar inte på min bil.
Däremot stängs alla rutor om man håller inne låsknappen när man låser.
Nån som vet varför det inte funkar?

Sen undrar jag också hur man vet om man har elektriskt infällbara ytter backspeglar.

Tack på förhand.
Bear
bear skrev:Hej,

Läste i instruktionsboken att om man håller inne knappen vid upplåsning ska alla sidorutor öppna, men det funkar inte på min bil.
Du får hålla nere öppnaknappen en 3-4 sekunder tills det blinkat färdigt och sedan släppa knappen. Det är faktiskt inte alltid jag får till det jag heller.
av WPP337
Jag har fått information om att Volvo tog bort denna option eftersom det inträffat att folk lyckats klämma nyckeln på ett sådant sätt att det varit väldigt mycket snö eller regnvatten i bilen när man kommer ut på morgonen....
Jag fick betala!! Volvo för att fåtillbaka denna originalfunktion som står i instruktionsboken
av Kluster
WPP337 skrev:Jag har fått information om att Volvo tog bort denna option eftersom det inträffat att folk lyckats klämma nyckeln på ett sådant sätt att det varit väldigt mycket snö eller regnvatten i bilen när man kommer ut på morgonen....
Jag fick betala!! Volvo för att fåtillbaka denna originalfunktion som står i instruktionsboken
Varför skulle Volvo ta bort denna funktion om det enbart beror på handhavandefel?
Ungefär som om de skulle ta bort möjligheten att fälla in backspeglarna för att man har råkat kommit åt den knappen när man backar och sen backat in i något...
StringerBell skrev:
bear skrev:Hej,

Du får hålla nere öppnaknappen en 3-4 sekunder tills det blinkat färdigt och sedan släppa knappen. Det är faktiskt inte alltid jag får till det jag heller.
Tror att även en "liten" mjukvara har ett finger med i spelet här...finns funktionen aktiverad ska det finnas inställningsmöjligheter i menyinställningarna...rätta mig gärna om jag har fel.
Användarvisningsbild
av CabBO
På min bil går det bara att öppna, men inte stänga fönstren på detta sätt. Det finns inte heller med i någon inställningsmeny. Men detta är ju min bil :wink:
av bear
Ok,
Tack för alla svar, tyvärr funkar det inte på min bil.
Får väl kolla med volvo....

Förresten nån som vet hur man kollar om man har infällbara backspeglar som styrs med el?
Bear
av Pippolei
Har du tändningen i läge II eller bilen startad så trycker du in knapparna L+R (De som styr vilken backspegel som ska regleras) samtidigt, då ska backspeglarna fällas in.

Mina rutor funkar att både skicka upp och ner med nyckeldosan. Jag har en V50 MY05
Pippolei skrev:Har du tändningen i läge II eller bilen startad så trycker du in knapparna L+R (De som styr vilken backspegel som ska regleras) samtidigt, då ska backspeglarna fällas in.

Mina rutor funkar att både skicka upp och ner med nyckeldosan. Jag har en V50 MY05
Och med låsknappen på insidan av dörren

Sent from my Desire HD using Tapatalk
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]