NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gatekeeper
Samtidigt med att servicelampan tändes så fick jag även "Anti-spinn service erfordras". Bilen C30 1.6 '07 har gått 4500mil bara. Varför tändes dessa samtidigt? Är det nåt nytt svindyrt fel som dök upp nu? Har precis fått byta AC-kompressorn (som försäkringen täckte, puh!)
om det är samma som jag råka ut för så var det någon hydrualgivare till bromssystemet som var kass, han på verkstad sa att det skulle kosta runt 10 papp att byta.jag ahde garanti kvar som tur va så betala bara självrisken
Användarvisningsbild
av hollan
självrisk på garanti????

åk in till volvo är de hydralenheten som är kass och mest troligt är det de så om det är det så har volvo förlängt garantin på dessa upp till bilen är 60mån om jag inte minns helt fel
hollan skrev:självrisk på garanti????

åk in till volvo är de hydralenheten som är kass och mest troligt är det de så om det är det så har volvo förlängt garantin på dessa upp till bilen är 60mån om jag inte minns helt fel
kolla papprena nu och det var ju för hyrbilen jag pröjsa i 2 dygn. glömde av att jag hade hyrbil :)
Användarvisningsbild
av Gatekeeper
Dessvärre har nybilsgarantin gått ut. Men i villkoren för motorförsäkringen i försäkringspappren så ingår styrsystem till antispinn. Kanske slipper undan med 1500 i självrisk? Det är ju ändå en väsentlig säkerhetsdetalj. Om det stämmer att Volvo förlängt garantin på pumpen till 60 månader så vore det kalas.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]