NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Jag har också väntat och kommer nog att slå till, tror också att det höjer bilens 2:a handsvärde. Hur mycket kan dock vara svårt att säga/gissa,
men jag skulle nog betala en 5-tusing mer för 25 extra hästkrafter i form av "originaltrim".

Fråga, finns det några rabatter att diskutera med sin Volvoverkstad? Dvs. hur stort påslag tror ni den lokala verkstaden har?

/Lennart
LJN skrev:
Fråga, finns det några rabatter att diskutera med sin Volvoverkstad? Dvs. hur stort påslag tror ni den lokala verkstaden har?

/Lennart
Det jag hört är att verkstaden när de tar 8900kr har 15% påslag, och då ska arbetskostnaden in där emellan med. Så de bör inte ha speciellt stora marginaler i slutändan.
Bra pris! Pundet står i ca. 10,45 SEK idag.
s6025t skrev:Det finns polestar till D5 i england nu artikelnr borde ju vara samma även i sverige? http://www.polestar.se/en-GB/Performanc ... artno=1198
Jupp, du kan se artikelnumret i bilden jag länkade.

Och priset är nog som sagt precis som för övriga; 8900, och dessutom något som går att göra så mycket åt.. Har semester nu, men när jag kollade på andra modeller vid något tillfälle var jag inte så imponerad av inköpspriset/marginalen (och därmed potentiell personalrabatt), kommer dock inte ihåg exakta siffror.
idovee skrev:
s6025t skrev:Det finns polestar till D5 i england nu artikelnr borde ju vara samma även i sverige? http://www.polestar.se/en-GB/Performanc ... artno=1198
Jupp, du kan se artikelnumret i bilden jag länkade.

Och priset är nog som sagt precis som för övriga; 8900, och dessutom något som går att göra så mycket åt.. Har semester nu, men när jag kollade på andra modeller vid något tillfälle var jag inte så imponerad av inköpspriset/marginalen (och därmed potentiell personalrabatt), kommer dock inte ihåg exakta siffror.

Du menar att det inte går att göra så mycket på priset?
Jo...genom att gå med i någon Volvoklubb med rabatter på Bilia.
Fick 12% rabatt via Turbo performance club. Kanske finns andra klubbar med mer rabatt.
dieseltorsk skrev:
Eh, ja juste, viss skillnad ;)
hozz skrev: Jo...genom att gå med i någon Volvoklubb med rabatter på Bilia.
Fick 12% rabatt via Turbo performance club. Kanske finns andra klubbar med mer rabatt.
Fick du det på polestar-mjukvaran?
Var som sagt ett tag sedan jag kollade (år eller så), men det var väl typ vad jag hade för mig att personalrabatten rörde sig kring (inte för att jag jobbar på Bilia, men rabattmallen brukar vara snarlik).
Men det är ju bara bra om jag kom ihåg fel, bara att tacka och ta emot! :D
Fick du det på polestar-mjukvaran?
Ja, jag fick rabatt på Polestar mjukvaran i.o.m det gick som Volvo original tillbehör. Har haft mycket användning av av klubbkortet på Bilia när det gäller service och originaldelar :D
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]