NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jem
Var idag på en bilfirma och körde en V50 T5 från 2005, har gått 11600 mil. Tyckte det kändes som en bra bil, trevlig, bekväm och dessutom snygg.

Angående inredningen hängde dörrlisterna ner och var något lösa längs ovandelen på några av dörrarna. Försäljaren sade att detta var lite av ett problem med V50 och att det skulle återkomma efter något år om man bytte dem. Stämmer detta? Låter lite märkligt i sådant fall.

Sedan undrar jag allmänt om detta är en bilmodell och årsmodell med mycket problem? Enligt säljaren ska det inte ha varit något speciellt som krånglat.

Tacksam för synpunkter!

Johan
Användarvisningsbild
av ortus
Det enda jag kan säga är att -05orna är ganska "tidiga" då modellen började tillverkas -04. Risken finns ju att den dras med barnsjukdomar.
av KenZoo
Så som dåliga drivaxlar tex, visar sig genom vibrationer mellan 80 - 110 kmh
Användarvisningsbild
av opA
Jem skrev:Angående inredningen hängde dörrlisterna ner och var något lösa längs ovandelen på några av dörrarna. Försäljaren sade att detta var lite av ett problem med V50 och att det skulle återkomma efter något år om man bytte dem. Stämmer detta? Låter lite märkligt i sådant fall.
Aldrig hört talas om, aldrig ens sett en tråd om detta på jagrullar.

Sen är de som ovanstående säger en tidig årsmodell med en del barnsjukdomar.. dom började försvinna vid -06 och är sen framåt nära på borta ( dock finns de som vanligt problem med alla årsmodeller ).

Men är du sugen så ska inte de hindra dig ! ;)
av Jem
opA skrev:
Aldrig hört talas om, aldrig ens sett en tråd om detta på jagrullar.

Sen är de som ovanstående säger en tidig årsmodell med en del barnsjukdomar.. dom började försvinna vid -06 och är sen framåt nära på borta ( dock finns de som vanligt problem med alla årsmodeller ).

Men är du sugen så ska inte de hindra dig ! ;)
Nä, det lät väldigt märkligt det han berättade måste jag säga. Blir det köp får bilfirman allt byta ut listerna. V50 2005 var väl en av de mest sålda bilarna 2005 enligt nån lista jag kikade på så helt dåliga kan de väl inte ha varit? Detta är mitt första bilköp så det är lite nervöst förstås, vill ju inte köpa en bil som bara ställer till problem. När jag körde den upplevde jag åtminstone inga vibrationer och allt annat kändes också bra.
Användarvisningsbild
av opA
Jem skrev:Nä, det lät väldigt märkligt det han berättade måste jag säga. Blir det köp får bilfirman allt byta ut listerna. V50 2005 var väl en av de mest sålda bilarna 2005 enligt nån lista jag kikade på så helt dåliga kan de väl inte ha varit? Detta är mitt första bilköp så det är lite nervöst förstås, vill ju inte köpa en bil som bara ställer till problem. När jag körde den upplevde jag åtminstone inga vibrationer och allt annat kändes också bra.
Min V50 var mitt första "riktiga" bilköp, så att säga.. ( 2 skrot-remaults innan räknas inte ) :P

Men dåliga är dom definitivt inte... det är svårt att säga om du kommer få problem med din bil då de alltid är upp till var bil.

Och dessa vibrationer finns inte alltid i bilen utan kommer med tiden när drivaxlar/knutar börjat slitas för mycket, tyvärr.

Men är du sugen på bilen så ska du som jag sa innan inte tveka utan de är bara att köpa och hoppas på de bästa ! De gjorde jag ! ;)
av Pippolei
Är det någon som vet vad det skulle kosta på ett ungefär att byta drivaxlarna/drivknutarna, om de nu skulle vara helt slut?
Användarvisningsbild
av Hedda
14000:- spänn kostar de.

Fick göra de på min som tur va hade jag blockets beg förs och fick betala runt 4 tror jag i självrisk.
av linuspage
Jag har en V50 T5 -05 och har inte haft några problem med inredningen över huvud taget. Det enda jag haft problem med på bilen är att yttertempen är felaktig varannan gång jag åker. Tydligen ett ganska vanligt fel med sensorn och ibland grundar det sig i orena kontakter. I övrigt har jag inte haft något problem över huvud taget. Är otroligt nöjd.

Om jag ska rycka ut den, är drivaxeln limmad […]

Min 745-a har rullat med Biltema skivor, klossar, […]

Prova googla volvo 9474082. Verkar finnas i lager […]

Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]