NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ice
Har så gott som bestämt mig för att köpa en v50 classic momentum
Hade tänkt mig ungefär så här:
D3 automat
Hp stereo
Tidur dieselvärmare
Laminerade rutor

Eftermonterat:
Drag
Spoiler (bak)

Grejen är den att vi inte kan komma överens om vilken färg vi ska ha. Frugan vill ha en vit, och jag vill ha silver. Tycker inte att vitt är fult, men det bär mig lite emot att köpa en ny bil som är vit.
Har haft en silverfärgad bil de senaste tre åren, och tycker det är en kanonfärg. Mest för att man inte behöver tvätta den var och varannan dag. Skiten syns ju inte. Men sen kan det ju vara kul att byta färg ibland, men vit? Det vete fan.
Tacksam för lite kommentarer.
Du hann före för jag har samma beslutsångest här :wink: De aluminiumfärgade railsen "smälter" väl fint ihop med silver metallic?

Har själv haft en silver metallic V40, titanium grå met V50 samt nuvarande V50 med samma färg, titanium grå metallic. Jag skulle lätt kunna välja samma färg igen men det känns inte riktigt som en ny bil då. Så långt i beslutandet har jag kommit i alla fall så att det blir en icke-metallic och det står mellan Ice white och Passion Red. Min sambo säger röd och jag vit.

Tänkte även tona rutorna och har kollat runt på nätet och vit bil med tonade rutor är grymt snyggt!

EDIT: Takspoiler kommer även här monteras.
Har varit inne på garaget.org och kollat lite. Ser ganska nice ut i vitt också.
Läder mörkgrå/Calcite med Orange dekorsömmar ser fräckt ut med.
Vinge beställs nog på nätet i så fall. 4700:- får jag betala på Volvo.
Originalvinge på Hova för 3500:-
Drag från Dragkulan tror jag också det får bli (mycket snyggare än original)
Tonade rutor håller jag med om är snyggt. Hade en v70 med solar plexius rutor. Tror nog det kan bli det igen.
I broschyren för V50 MY12 i web-version (PDF) finns det en sidobild på en ice white :wink:

Just nu: Ice White vs Passion Red 1-0
Vitt är en färg som finns på företagsbilar och dylikt. Jag tror även att vitt drar ner andrahandsvärdet så jag hade undvikit den färgen. Svart är annars en fin färg om man inte vill ha metallic-lack.
Hej.
Jag valde vit, har haft det tidigare på en 245. Mycket nöjd igen med vit färg.

V50 i vit utan takrails med målade trösklar och spoilers är en höjdare.
Varför köra med halva takräcket monterat? bilen bulrar mer och drar mer bensin :)

Solida färgerna är billigare. de är klarlackade precis som metallik lackern och därmed lika lätta att sköta om.
Bojjan skrev: Dock är detta -04

1-1 eller? :)
Damn you! :wink: Det står väl 11-11 nu efter all googling på bilder...
Predator666 skrev:Jag valde vit.. men det är ett jävla tvättande.
Var in och kikade på bilen, riktigt fräsch bil! :-)-)

Skämt o sido, just nu övervikt för en ice white. Skulle kunna t ex ta en titanium grå met (för 3:e gången) men då skulle det inte kännas som en ny bil :roll: fast det är en grymt snygg färg!
Största anledningen till att jag valde passion red är att det går så jäkla många vita här i stan, men det var inget lätt val att göra heller, var sjukt sugen på vit jag med.

Min 745-a har rullat med Biltema skivor, klossar, […]

Prova googla volvo 9474082. Verkar finnas i lager […]

Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]