NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spector Records
Kort historia lång med lite onödigt tugg:
Stolt V50 2.0D-ägare som man är hyser jag enorm vördnad om denna fantastiska silverfarkost. Har inte ännu lyckats få en garageplats så får parkera upplevelsen utomhus "på gatan". Natten till fredagen 20060728 har någon/några vantal(er) dragit en vågformad repa längst hela förarsidan. Århundradets underdrift är att man blev lite sur. Luften gick ur mig totalt när jag till min förskräckelse såg detta. Med resoluta steg gick jag genast hem och polisanmälde saken och även skadeanmälde till VOLVIA via nätet. Det är nu ni kommer in - sympatier undanbedjes men vill ha tips och råd hur man nu ska gå vidare. Vad är självrisken för detta? Repan är mycket ytlig - hur repareras det? Är det något annat man bör tänka på? Behöver jag tillägga att detta är mitt första försäkringsärende.

Tacksam för hjälp och andra liknande upplevelser.
Användarvisningsbild
av Rirojej
Är lacken behandlad med något typ ditec etc utöver orginal? Om den är väldigt ytlig så är väll rubbing första stegeet.
Användarvisningsbild
av Loner
Känns repan med nageln?

Självrisken är nog 3000 eller 5000 beroende på vad du har valt.

/L
av magohl
Vissa försäkringsbolag har en tilläggstjänst som sänker självrisken markant vid skadegörelse eller djurkrock. Exempelvis länsförsäkringar kallar sitt 'MER' och gör att självrisken i ditt fall endast vore 1000:- så se efter vad du teckande hos ditt bolag.

/Magnus
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]