NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
whoppi skrev:Nåt jag saknar är takspoiler, men jag tror denna gick loss på 4-5 tusen, och det är frågan om det är värt det.
Det är ungefär som att ta halogenlampor istället för xenon på sin nästa bil - har man en gång haft det så vill man inte välja bort det. Likaså gäller för en takspoiler :wink:
av Kluster
Nu när Bygg din bil-sida är uppdaterad så finns det något som heter "Standardchassi" för 5000 kr. Detta är något man kan välja till när man har valt V50 D3 Classic Mom.
Dessutom finns lågt sportchassi :???:

Frågan är då, vad har man som chassi från scratch när man kan välja till Standardchassi?
Användarvisningsbild
av opA
Är de inte sportchassi som standard nu och du kan då välja till standardchassit om du inte känner för sportchassit ?
whoppi skrev:Nåt jag saknar är takspoiler, men jag tror denna gick loss på 4-5 tusen, och det är frågan om det är värt det.
Välj takspoiler !!!
Bilen ser fruktansvärt naken ut utan den.. farsan brukar påpeka de när han ser andra V50 på stan att dom ser rätt så konstiga ut utan spoiler :P
av Kluster
opA skrev:Är de inte sportchassi som standard nu och du kan då välja till standardchassit om du inte känner för sportchassit ?
Fast varken standard- eller sportchassit är valt, det är det som är grejen. Standardchassit går på 5000 kr och visar en bild på en V70(!) och sportchassit kostar 3000 kr.
av Linqid
Kluster skrev:
opA skrev:Är de inte sportchassi som standard nu och du kan då välja till standardchassit om du inte känner för sportchassit ?
Fast varken standard- eller sportchassit är valt, det är det som är grejen. Standardchassit går på 5000 kr och visar en bild på en V70(!) och sportchassit kostar 3000 kr.
Det verkar vara en del buggar i det nya, uppdaterade Bygg-Din-Bil så man ska nog ta en del med en nypa salt. Vad som är riktigt och inte lär väl förhoppningsvis rätta till sig inom kort.
av Ice
Linqid skrev:
Kluster skrev:
Det verkar vara en del buggar i det nya, uppdaterade Bygg-Din-Bil så man ska nog ta en del med en nypa salt. Vad som är riktigt och inte lär väl förhoppningsvis rätta till sig inom kort.

Har försökt att bygga en med elstolar men det funkar inte heller. Nån bugg måste det vara.
Är riktigt sugen på en D3 Momentum Aut. Var ute och testade en v60 D3 och en v50 D2 förra veckan och jag tyckte att v50 kärran kändes lite högljudd inuti. Eller? Övertyga mig om jag har fel för jag är riktigt sugen på en sådan. :(
av Kluster
Ice, vad kul, jag tittar själv på en D3 Classic Mom. Automat så det kan nog bli en affär inom kort!

Det bör vara stor ljudskillnad att jämföra D2:ans 4-cylindrig 1,6L med V60 D3:ans 5-cylindriga 2,0L.
När jag åkte med min kollegas D2 MY10 manuell låda så var det enorm skillnad jmf med min nuvarande bil till D2:ans fördel. Mycket bättre ljudisolering m.m..
av Ice
Kluster skrev:Ice, vad kul, jag tittar själv på en D3 Classic Mom. Automat så det kan nog bli en affär inom kort!

Det bör vara stor ljudskillnad att jämföra D2:ans 4-cylindrig 1,6L med V60 D3:ans 5-cylindriga 2,0L.
När jag åkte med min kollegas D2 MY10 manuell låda så var det enorm skillnad jmf med min nuvarande bil till D2:ans fördel. Mycket bättre ljudisolering m.m..
Det var framförallt vägljud och en visst burkigt ljud i kupén som irriterade lite.
Grejen är att jag nu har en tysk bil från Bayern i storlek familjeklassen, med 7-8 år på nacken. Och tystare bil får man nog leta efter. Så jag är lite petig kanske. Men tycker att v50:en är jäkligt snygg, och är jättesugen på en sådan. Får åka och prova en v50 D3:a.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]