NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har inte detta i huvet.
men vissa varianter köper man helt olika delar om man ska ha med eller utan parkerngs assistans.

Sen kan man ju alltid eftermontera parkeringsassistans på bilarna o då brukar det vara en monterings satts sok måste införskaffas + att håltagningsverktyg.
rosefors skrev:Hej.

Behöver byta ut bakre sppiler på en C30. Har ev en där original parkeringssensorer redan sitter monterade. Frågan är, någon som har koll på vad som behövs för att koppla på det på bilen? Vad behövs? Hur monteras?

Har ganska hygglig mekvana så finns det bara nån form av verkstadsmanual att tillgå så vore det super.

mvh
/Patrick

Du måste ha styrboxen också. Finns att köpa på Bildelsbasen. Inuti stötfångarna finns markering för hålen som du skall borra.
Håkan
Jag köpte precis ett parkeringssensorkitt till min S40N 2005, från Jönköpings Bildemontering.
De är ett komplett kitt med styrenhet, kablage, sensorer och hållare för sensorer. Det enda som saknas är verktyg för håltagning och ett par klipps.

Enligt vad jag hört så är det inga konstigheter att montera detta, du har manualen för det på denna sida.
Monteringsmanual: http://accessories.volvocars.com/Access ... /C30,_2008

Ring Jönköpings Bildemontering, de är jätte duktiga och trevliga.

Lycka till!

//Ascher

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg