NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kcdg81
Hej,

Installerade dragkrok på bilen förra veckan. Gick hyffsat smärtfritt. Bilia har laddat ner mjukvara och det kvarstår bara besiktning. Jag kopplade till ett släp och elen funkar fint.

Nu till problemet, rullade in på macken igårkväll och tryckte på öppna tankluckan-knappen.... ingenting. Helt dött.

Vad kan ha hänt. Jag kollade direkt manualen efter en lämplig säkring men hittade ingen. Vad jag vet funkar allt annat... Öppnade den lilla luckan högerbak och kunde så sätt nå elanslutningen för luckan. Kontakten sitter i som den ska. Kan jag ha klämt någon kabel?

Vad gör jag nu? 9 mil kvar i tanken...

Tacksam för svar!
//D
av Kluster
En basic fråga, fungerade det att öppna tanklocket före installationen av dragkrok?

Gjorde du eller Volvo monteringen av denna?
av kcdg81
Hej!

Jag monterade kroken själv och jag har aldrig haft problem med luckan tidigare.
Kör inte så mycket för tillfället. Säkert 2 veckor sedan jag tankade senast.

Tack!

//D
av kcdg81
Hej,

Jag ringde volvo och där finns ingen nöd-öppnare eller separat säkring.
Vad har jag ställt till med? Blir väl till att riva inredningen igen och se om jag lyckats skapa ett kabelbrott...

ingen annan som har någon idé? Kan jag mäta kabeln på något sätt? Jag kommer ju åt den utan att riva. Kan jag koppla loss och försöka mäta?
Ångest!
D
Användarvisningsbild
av SvenB
Vet inte var du bor, men det kan inte vara så att den frusit. Men om du kan koppla loss sladden, så kan du väl försöka sätta på ström så luckan går upp. Åtminstone så du kan tanka innan du hittat det ursprungliga felet.
av kcdg81
Hej igen,

Drog lite till i kontakten medans en kollega tryckte på knappen inne i kupén, hjälpte föga.
Dock hittade jag en spak där man manuelt kan få upp locket... :) Så nu är där iaf soppa på bilen.
Det blir till att försöka få mäta upp kabeln vid tillfälle....

D
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]