NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade samma fel på min,då var det en styrbox som var paj,sitter en på varje sida under framskärmarna.Det var vänstra boxen som var kass på min trots att det var höger strålkastare som inte funka.Gick bra att byta själv,köpte beg på skroten låg på strax över 1000:- tror jag...
mikhan skrev:Hade samma fel på min,då var det en styrbox som var paj,sitter en på varje sida under framskärmarna.Det var vänstra boxen som var kass på min trots att det var höger strålkastare som inte funka.Gick bra att byta själv,köpte beg på skroten låg på strax över 1000:- tror jag...
Besiktningsmannen visade mig någon sensor som satt på bärarmen typ och den kände tydligen av hur mycket man lastade och så i bilen och ställde in sig efter det.

Var det en sån du bytte?
mikhan skrev:nä, det var inte nån av dom sensorerna jag bytte,tror inte det är dom på din heller då borde nog båda strålkastarna stå för lågt skulle gissa på en styrbox eller strålkastaren(sitter väl nån motor där i som justerar höjden).
Okej, men besiktningsmannen som tidigare hade arbetat på volvo trodde på någon av sensorerna på bärarmarna.
Men gjorde du en felsökning hos volvo eller hur fick du reda på vad som var felet på din? :P
Hade inne den på volvo och dom var så säkra på att det var strålkasteren så dom bytte den 2ggr...utan att det hjälpte,sen felsökte jag själv och kom fram till styrboxen,testade först den högra och sen den vänstra,anledningen till att jag inte tror på lägesgivarna är att bara en lampa står för lågt borde vara båda i så fall.
mikhan skrev:Hade inne den på volvo och dom var så säkra på att det var strålkasteren så dom bytte den 2ggr...utan att det hjälpte,sen felsökte jag själv och kom fram till styrboxen,testade först den högra och sen den vänstra,anledningen till att jag inte tror på lägesgivarna är att bara en lampa står för lågt borde vara båda i så fall.
Okej :/
Jag litar på dig ;)
Hur hittar man styrboxarna då? Vad måste rivas för att komma åt dom och hur testade du om dom va hela? :)
Dom sitter bakom innerskärmarna,plocka ner dom så kommer du åt boxen,jag testade mig fram genom att byta dom,köpte två beg på skroten och lämna tillbaka den som jag inte behövde.
Du har inte kolllat upp om det inte är strålkastaren?,det var ju det volvoverkstan trodde mest på.
mikhan skrev:Dom sitter bakom innerskärmarna,plocka ner dom så kommer du åt boxen,jag testade mig fram genom att byta dom,köpte två beg på skroten och lämna tillbaka den som jag inte behövde.
Du har inte kolllat upp om det inte är strålkastaren?,det var ju det volvoverkstan trodde mest på.
Okej :) måste fan ta mig ner till garaget och ta en titt på det där någon dag :)
Vet att jag fick en ny strålkastare på ett försäkringsjobb så hoppas nästan att det är den som är trasig så man kan "tvinga" volvo om ännu en ny ;)

Måste ju fixa det här innan jag ev. kränger iväg bilen till våren :)
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]