NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roob82
Mina backljus på bilen har slutat fungera. Har kollat både lampor samt säkringen. Någon som vet vad det kan vara? Har sett att andra haft liknande problem på andra bilar och att de då haft med någon form av givare i växellådan att göra. Bilen som jag har är en Volvo S40N 2004 2,4 140hk o manuell låda. Tacksam för svar :) /Robban
av greenbay
På din bil sitter givaren för backljuset ovanpå lådan, den borde gå att se, möjligen får du lossa luftfilterbox eller ngt annat.

Greenbay
av t504
Hej
jag har samma problem på min t5:a -04 sitter givaren likadant
på alla v50 ? är det svårt att byta den själv ?
Användarvisningsbild
av Jayhawk
har haft samma probelm med all nya Vovlov bilar jag har kört.....det vissa sig vara att jag stängde bakluckan för hårt. vilken gjorde att ljusen sluta fungera...har dock inte haft det problemet än med s40n
av frippe87
Nu har även jag fått detta problem. Fast mina funkar ibland, dom funkar oftast när bilen har varit igång ett tag och jag har backat lite. Har bilen stått så funkar dom nästan aldrig vid start. Har det varit givaren för er? Kostnad för byte? Lämna in eller göra det själv? Jag har en V50 T5 awd med manuell låda. Tacksam för svar.

MVH/Fredrik
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]