NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
V50åkare skrev:Strunta i att laga fälgen, inte värt det på en så pass billig fälg.
Kolla tex blocket, 4 st för 3000, då har du tre extra när du skrapar fälgarna i framtiden

http://www.blocket.se/orebro/Nya_Volvo_ ... ?ca=21&w=3

Men varför inte uppgradera fälgarna lite, dom du har inte dom snyggaste som finns, men smaken är olika.
Fälgar är ju det dyraste "stylingen" om man inte köper widebody kit eller kolfiber.
Användarvisningsbild
av kobbe92
Ska ta och försöka göra en liten hemmafix med spackel och lack, lyckas jag inte med funderar jag på att byta ut alla fyra mot något lite sportigare skulle inte vara fel med 17 " fälgar men skulle inte det vara lite overkill på en "miljöbil"?
av Kluster
kobbe92 skrev:Ska ta och försöka göra en liten hemmafix med spackel och lack, lyckas jag inte med funderar jag på att byta ut alla fyra mot något lite sportigare skulle inte vara fel med 17 " fälgar men skulle inte det vara lite overkill på en "miljöbil"?
Jag har sett många S/V50 DRIVe-bilar med 17"-fälgar....

EDIT: Det gäller även Flexifuel-bilar...
Användarvisningsbild
av Gogge99
Hallå

Försäkringsbolaget hjälper dig med fälgen men eftersom du har en vagnskadegaranti självrisk på 5000kr är det inte lönt. Så alla skador du orsakar på din bil oavsiktligt får du hjälp med. :-)-)
av greenbay
Slit ut däcken först! Du får ändå inte sålt de hjulen, eftersom de flesta vill ha större hjul. Det är därför det finns massor av 15" thjul till salu.
/greenbay
Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]